nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

ایران با توجه به نیاز شهروندان ایرانی ، بنزین را به ونزوئلا صادر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در مطلبی با عنوان« سه نفتکش ایرانی ماهانه عازم ونزوئلا می شوند و دیگری در راه بنادر سوریه؛ آیا آمریکایی هایی مانع آن خواهند شد یا ترامپ مجددا این اهانت را هضم خواهد کرد» آورده است: پس از موفقیت پنج نفتکش ایرانی در ورود به ونزوئلا و تخلیه محموله هایشان در چند هفته قبل، در چالشی جدید برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولتش، ایران ماهانه تصمیم به اعزام سه نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا گرفته است.

این رسانه آورده است: ایران که تا سال گذشته، کشوری وارد کننده از حیث فرآورده های نفتی بود؛ پس از راه اندازی فاز سوم پالایشگاه بزرگ «ستاره خلیج فارس» که دارای ظرفیتی روزانه ۳۵۰ هزار بشکه است ، اکنون مازاد بنزینی درحدود ۱۷۲ هزار بشکه در روز دارد.

رای الیوم در ادامه می نویسد: این گام ایران در قبال ونزوئلا از دو بُعد دارای اهمیت است؛ نخست، بُعد سیاسی در شکستن تحریم آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و اثبات ناتوانی آمریکا در انجام تهدیداتش. دوم، بُعد تجاری که ایران  ۹ تُن طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان بهای این محموله ها به دست می آورد و علاوه بر آن قراردادهای تجاری دیگری در جریان سفر چند روز آینده نیکلاس مادورو به تهران به امضا خواهد رسید.

تداوم اعزام نفتکش های ایرانی به ونزوئلا و چالشی جدید برای ترامپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد