nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

شاهین ناصری در آخرین پیام از زندان: شاهد عینی شکنجه‌های قرون وسطایی بر پیکر نوید افکاری بودم


شاهین ناصری که خبرهای مربوط به مرگ مشکوک او در زندان تهران بزرگ خبرساز شده است، در آخرین پیامی صوتی خود از داخل زندان که به‌طور اختصاصی به‌دست رادیوفردا رسیده می‌گوید که «شاهد عینی شکنجه‌های قرون وسطایی» بر پیکر نوید افکاری، قهرمان اعدام‌شده کشتی ایران، بوده است.


او در این پیام، ضمن «اعلام همبستگی» با وحید و حبیب افکاری که در حبس به‌سر می‌برند، می‌گوید «به دلیل نفرت‌پراکنی و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس به شهروندان ایران و نقض ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی» از سوی جمهوری اسلامی، از این رژیم «اعلام انزجار» کرده و «خواستار باطل شدن تابعیت خود از این رژیم» است.


شاهین ناصری در پایان پیام خود، مسئولان حکومتی را به «دزدی‌های کلان» متهم کرده و از مردم ایران می‌خواهد تا اعتراضات شهروندان در خوزستان، سیستان و کردستان را «بی‌پاسخ» نگذاشته و «به یاری آنان به‌پا خیزند».

هک وزارت بهداشت و صدور گواهی تقلبی واکسن آسترازنکا


بر اساس گزارشهای مطبوعات، برخی افراد سیستم های وزارت بهداشت را هک کرده و گواهی تقلبی واکسن آسترازنکا صادر کرده و به شهروندان فروخته اند.


چندین گزارش تأیید کرد که برخی افراد به سامانه‌ های وزارت بهداشت دسترسی داشته و گواهی واکسن جعلی را به قیمت ۲ تا ۵ میلیون تومان فروخته اند.


شایان ذکر است که این اولین بار نیست که چنین تخلفاتی در سامانه و سیستم واکسیناسیون در جمهوری اسلامی، چه در مرحله ثبت نام، و چه در مرحله تزریق واکسن ظاهر می شود.


سازمان غذا و داروی ایران پیشتر نسبت به وجود واکسن های تقلبی هشدار داده بود و همچنین از سود تجار در بازار سیاه توزیع واکسن به میلیون ها تومان هشدار داده بود.


یکی از شهروندانی که کارت واکسن تقلبی خریداری کرده اند، گفته است: «با پرداخت ۳میلیون تومان کارت واکسن سینوفارم خود را به آسترازنکا تغییر دادم. برای سفر به یکی از کشورهای اروپایی باید کارت واکسن آسترازنکا می‌گرفتم اما با توجه به تزریق دو دوز سینوفارم دیگر امکان تزریق واکسن جدید برایم وجود نداشت».


یک شهروند دیگر نشان داد: «یکی از دوستانم شخصی را به من معرفی کرد که می‌ توانست تغییراتی در اطلاعات ثبت شده من در تزریق واکسن در سامانه‌های وزارت بهداشت انجام دهد. با تخفیف، کار من را با سه میلیون تومان انجام دادند و تمام اطلاعات تزریق واکسنم در سامانه حذف شد».

بحران کرونا؛ «یک سوم» دانشجویان ایران عضو خانواده خود را از دست داده‌اند

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان می‌گوید یک سوم دانشجویان در ایام کرونا، «تعدادی از اعضای خانواده خود» را از دست داده‌اند.


مجید صفاری‌نیا روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور در ادامه گفت این داده‌ها نتیجه آمارگیری از ۱۹ هزار دانشجو است.


به‌گفته وی، بازگشایی محدود و تدریجی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است.


بر اساس آخرین آمارهای رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تعداد دانشجویان کشور در سال ۹۸ حدود ۳.۴ میلیون نفر بوده و اظهارات صفاری‌نیا در صورت صحت و دقت، نشان می‌دهد که شمار واقعی جان‌باختگان ایران از کرونا بسیار بیشتر از ارقام رسمی است.


آمارهای وزارت بهداشت شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را کمتر از ۱۱۸ هزار نفر نشان می‌دهد، اما آمار رسمی اعلام شده از سوی این وزارتخانه مورد تردید شماری از مقام‌های بهداشتی ایران قرار دارد و در این ارتباط گفته شده که شمار مبتلایان و جان‌باختگان، دست‌کم دو برابر این آمار رسمی است.


آقای صفاری‌نیا در ادامه گفته است برای بازگشایی دانشگاه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی محیط‌های آموزشی باید توسط وزارت بهداشت و درمان بازنگری شود و شرایط حضور در کلاس، خوابگاه، سالن‌های ورزشی و رستوران‌ها مشخص شود.

منابع آگاهی: «توماج صالحی در یکی از سیاه‌چالهای نظام و جان خود در خطر است»

منابع نزدیک به خانواده توماج صالحی، خواننده رپر مخالف جمهوری اسلامی به رسانه ها گفتند که زندگی هنرمند مردمی در خطر است.


برخی از نزدیکان خانواده رپر ایرانی که اخیرا توسط اطلاعات در اصفهان دستگیر شده بود، توضیح دادند که وی در حال حاضر در زندان مرکزی اصفهان، یکی از سیاهچالهای رژیم جمهوری اسلامی، در بازداشت بسر می برد.


توماج صالحی یک هنرمند جوان، مردمی، مبارز و مخالف رژیم جمهوری اسلامی است که اخیراً به دلیل انتشار کلیپ های رپ انتقادی توسط ۱۲ مأمور سرکوبگر به خانه شخصی اش بازداشت شده است.

تازه‌ترین داده‌های کرونا در ایران


در ایران در شبانه روز گذشته بیش از 17 هزار نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند.


به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته ۱۷ هزار و ۳۹۷ بیمار جدید کرونا در ایران شناسایی شدند و ۳۴۴ تن نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.


بر همین اساس، مجموع بیماران کووید - 19 در ایران به ۵ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.


همچنین مجموع جان باختگان کرونا به ۱۱۷ هزار و ۵۲۶ نفر رسید.


بر اساس این گزارش تا کنون ۴ میلیون ۷۹۲ هزار و ۱۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.


به گفته وزارت بهداشت ایران در حال حاضر ۵۷ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.