nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

ادعای تهران: در ساخت موتور پهپاد و موشک‌های کروز به خودکفایی رسیدیم




افشین خواجه‌فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی، مدعی شد که ایران در ساخت موتورهای پهپاد و موشک‌های کروز به سطحی از خودکفایی رسیده است.


آقای خواجه‌فرد که خود تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، یکشنبه ۳۰ بهمن گفت: «ما در حوزهٔ موتور به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که امروز می‌توانیم ۱۰ نوع موتور در کشور تولید کنیم که بیشتر آن‌ها بر روی هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز استفاده می شود.»


شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از ۴۶ هزار نفر فراتر رفت


شمار قربانیان زلزله اخیر در ترکیه و سوریه در روز شنبه ۲۹ بهمن‌ماه از ۴۶ هزار نفر فراتر رفت.


با توجه به ویران شدن ۲۶۴ هزار واحد آپارتمان در جنوب ترکیه، ادامه تلاش‌ها برای تجسس افراد زنده و تاخیر در آغاز آواربرداری به امید نجات افراد بیشتر، انتظار می‌رود شمار قربانیان بسیار بیشتر از این رقم باشد.


زلزله اخیر جنوب ترکیه با درجه ۷.۷ یکی از سهمگین‌ترین حوادث طبیعی منطقه بوده و برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل نیز در تلاش برای متقاعد کردن مقامات دولت ترکیه برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی بیشتری از طرف ترکیه برای ارسال کمک به منطقه شمال غرب سوریه است.

علی‌اف می‌گوید «بخش‌هایی از نظام» ایران در حمله به سفارت جمهوری آذربایجان دست داشتند


الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، روز شنبه ۲۹ بهمن ماه، نهادهای وابسته به حکومت ایران را به دست داشتن در حمله مسلحانه به سفارت ایران کشور در تهران متهم کرد.


در حمله مسلحانه یک شهروند ایرانی به سفارت جمهوری آذربایجان در روز هفتم بهمن ماه، رئیس سرویس امنیتی سفارت کشته و دو تن دیگر از کارمندان امنیتی آن زخمی شدند.

پیام خامنه‌ای به گروه‌های مختلف سیاسی؛ نق نزنید


پیام خامنه‌ای به گروه‌های مختلف سیاسی؛ علی خامنه‌ای در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف جمهوری اسلامی، انتقاد از بی کفایتی دولت در حل مشکلات مردم را نق زدن توصیف کرد و خواستار عدم انتقاد گروه های مختلف سیاسی از دولت شد.

چهلم دو معترض اعدام‌شده؛ شهرهای مختلف ایران صحنه تجمعات اعتراضی شد


در حالی که انتشار خبر عفو بسیاری از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر ادامه دارد، شورای صنفی دانشجویان ایران از ادامه «احضار، اخراج و تعلیق» شماری دیگر از دانشجویان در پی اعتراضات اخیر خبر می‌دهد.