nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

وزیر بهداشت ایران: تعداد سالمندان تا 20سال آینده دو برابر می‌شود


سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران با هشدار نسبت به پدیده «پیری جمعیت»، اعلام کرد که سالمندان 10 درصد جمعیت ایران امروز را تشکیل می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، سعید نمکی پنج‌شنبه 30 اردیبهشت، در اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی با اشاره به نقش سبک زندگی در ناباروری گفت: «امروز فراتر از انتظار ما 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و برآورد دو برابر شدن جمعیت سالمند کشور تا سال 1420 بسیار تکان دهنده است.»

غفلت از دولت ایران که منجر به مرگ 500 راننده تاکسی به دلیل ویروس کرونا شد.


مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ایران از جان باختن ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.


 مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ایران گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است.

وی ادامه داد: از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگان حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضد عفونی مکرر ناوگان را نیز تصویب و ابلاغ کرده است.


ضامنی گفت: به رغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این بخش به علت تماس مستمر رانندگان با مسافران، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به کرونا و افزایش فوتی ها هستیم.

ایران، همزمان با انتقاد از روند کند واکسیناسیون

در حالی که هنوز برخی از مناطق ایران از پیامدهای مرگبار موج چهارم شیوع کرونا رهایی نیافته، هشدارها نسبت به وقوع احتمالی موج پنجم این بیماری افزایش یافته است؛ همچنین انتقادها به کندی و بی‌برنامگی در واکسیناسیون کرونا نیز بالا گرفته است.


 


تداوم نگرانی از شیوع گونه‌های جهش‌یافته 

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا، از ۶۰ مورد ابتلای قطعی به ویروس جهش‌یافته کرونا در ایران خبر داد و گفت بیشترین نگرانی در این زمینه مربوط به استان‌های جنوبی و شرقی است.


به گفته او، حتی یک مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در هند نیز در آذربایجان غربی

وکیل فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه، شش ماه از اشتغال به وکالت منع شد


ناصر زرافشان، وکیل فرزانه زیلابی که وکالت کارگران هفت‌تپه را برعهده داشت از «منع اشتغال شش‌ماهه» موکلش خبر داد.


آقای زرافشان در مصاحبه‌ای که روزنامه اعتماد روز دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت از او منتشر کرده، گفته‌است که علاوه بر اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» که پیشتر رسانه‌ای شده بود، اتهام دیگری با عنوان «نشر اکاذیب و عضویت در گروه‌های معاند» علیه خانم زیلابی مطرح شده است.


احضار خانم زیلابی در هفته گذشته چند روز پس از آن رخ داد که دادگاه، واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی را باطل اعلام کرد و بر این اساس این شرکت باید به دولت بازگردانده شود.


در واکنش به این اقدام شماری از وکلای دادگستری، ۲۵ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای خواستار «توقف تعقیب قضایی» و «مختومه کردن پرونده» این وکیل از سوی قوه قضاییه شدند.

استانداری بوشهر: درپی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴/۵ در نزدیکی کنگان، تاکنون خسارتی گزارش نشده است

جهانگیر دهقانی، مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: درپی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴/۵ در کنگان، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌‌اند و تاکنون خسارتی گزارش نشده است.


مرکز زلزله‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون زلزله‌‍‌ای که ساعت ۲۲ و ۲۵ دقیقه یک‌شنبه شب در استان بوشهر رخ داد را هفت کیلومتری بندر کنگان و در عمیق بیست کیلومتری زمین و بزرگی آن ۴/۵ اعلام کرد. 


دهقانی گفت که درحال حاضر نیز تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر برای بررسی و ارزیابی‌های لازم در منطقه حاضر هستند.