nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

هشدار اسرائیل به شورای امنیت درباره ارسال سلاح‌های ایرانی برای حزب‌الله لبنان


وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد صبر کشورش در برابر تداوم ارسال محموله‌های تسلیحاتی ایران به گروه حزب‌الله لبنان رو به پایان است و ممکن است اسرائیل در این زمینه «اقدام کند.»


ییسرائل کاتس روز جمعه چهارم اسفند گفت اسرائیل در نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داده «حق دارد از خاک و شهروندان خود» دفاع کند.


به گفته آقای کاتس، ایران مرتکب «نقض فاحش» قطعنامه‌های ۱۷۰۱، ۲۲۳۱ و ۱۵۴۰ شورای امنیت شده است.


قطعنامه ۱۷۰۱ به جنگ ۳۳ روزه اسرائیل با حزب‌الله لبنان در ۱۸ سال پیش پایان داد که بر اساس آن، لبنان متعهد شد مانع از حضور شبه‌نظامیان و تسلیحات وابسته به آن‌ها در پایین‌تر از خط رودخانه لیتانی شود اما حزب‌الله این امر را نادیده گرفته است.


قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ارتباط با تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از تهران خواسته بود هیچ فعالیتی در عرصه موشکی نداشته باشد.


قطعنامه ۱۵۴۰ نیز مصوبه ۲۰ سال پیش شورای امنیت بر عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تأکید دارد.

مادر الکسی ناوالنی از فشار مقام‌های روسیه برای «دفن مخفیانه» پسرش خبر داد


لیودمیلا ناوالنایا، مادر الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین که در زندانی در مناطق قطبی شمال روسیه جان باخت، می‌گوید پیکر بی‌جان پسرش را دیده، اما مقام‌های روسیه را به «باج‌گیری» بابت تحویل پیکر او متهم کرد.


او روز پنجشنبه سوم اسفند در یک پیام ویدئویی گفت مقام‌های مسئول پیکر پسرش را در شهر سالخارد، واقع در حاشیه قطب شمال، به او نشان داده‌اند.


مادر الکسی ناوالنی همچنین خبر داد که به شکل «مخفیانه» به سردخانه برده شد تا گواهی مرگ را امضا کند، اما مسئولان همچنان از تحویل جنازه پسرش به او خودداری کردند.


خانم ناوالنیا افرود: «آنها تلاش می‌کنند از من باج بگیرند و برای مکان و زمان دفن الکسی شروطی تعیین کرده‌اند.»