nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

۶ محکوم به قصاص از چوبه دار نجات پیدا کردند | روایت مرد محکومی که پسرش اصرار بر قصاص او داشت



ساعت ۹ صبح دیروز ۶ محکوم به قصاص از زندان رجایی شهر به دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند تا آخرین تلاش‌ها از سوی تیم صلح و سازش دادسرا برای آزادی آنها از زندان انجام شود. تلاش‌هایی که از ماه‌ها قبل‌تر آغاز و موجب شده بود که خانواده‌های مقتولان از اجرای حکم قصاص گذشت کنند.


با این حال این محکومان توانایی پرداخت دیه را نداشتند و به همین دلیل پشت میله‌های زندان بودند. تا اینکه دیروز آخرین مراحل قانونی برای آزادی آنها نیز انجام و مهر آزادی در پرونده این ۶ محکوم ثبت شد.

شاهزاده رضا پهلوی: تداوم و فراگیرتر کردن اعتراضات و اعتصابات، کلید پیروزی است


شاهزاده رضا پهلوی روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور همزمان با گسترش اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران در واکنش به جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، خواستار تداوم و فراگیرتر شدن اعتراضات و اعتصابات شد.


به گفته وی، «تداوم و فراگیرتر کردن اعتراضات و اعتصابات، کلید پیروزی است».


ولیعهد سابق ایران در پیام خود، اعتراضات اخیر را «فراگیرترین» تجمعات پس از آبان ۹۸ و «نقطه‌ای غیربازگشت» در راه «پس گرفتن میهن‌مان از رژیم ضد ایرانی جمهوری اسلامی» توصیف کرده است.

ادامه اعتراض‌ها به حاکمیت در شهرهای ایران؛ درگیری معترضان با نیروهای امنیتی و انتظامی


در ادامه اعتراض‌های مردمی در شهرهای مختلف ایران به کشته‌شدن مهسا امینی به بهانه بدحجابی، مردم ایران ۲۸ شهریور در شهرهای رشت، تهران، مشهد، سنندج، کرج، اصفهان، دیواندره، سقز، بوکان، بیجار و دیگر شهرهای استان کردستان به خیابان‌ها آمدند، شعارهای ضدحکومتی دادند و با ماموران درگیر شدند.


این تظاهرات که با اعتصاب کاسبها نیز همراه بوده‌ است، بزرگترین اعتراض مردمی در ایران بعد از اعتراض‌های سال ۱۳۹۸ است.


خبرها و تصاویر دریافتی‌ حاکی است که اینترنت در استان کردستان به ویژه در سنندج به طور کامل قطع شده و در تهران و سایر شهرها هم با اختلال و کندی روبرو شده‌ است.

رایگان شدن اتوبوس و مترو در ایران


عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران از رایگان شدن اتوبوس و مترو در هفته اول مهر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر» اتوبوس و مترو در هفته اول مهر رایگان است.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران از رایگان شدن اتوبوس و مترو در هفته اول مهر خبر داد و نوشت: «استفاده از اتوبوس و مترو در هفته اول مهرماه برای دانش‌آموزان و دانشجویان در شهر تهران رایگان شد. دانش‌آموزان با لباس فرم و دانشجویان با کارت دانشجویی از این خدمت بهره‌مند می‌شوند. همه به مدیریت و کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی کمک کنیم».

نامه نرگس محمدی از زندان؛ زنان محبوس در زندان اوین با «تبعیض جنسیتی» مواجه‌اند


نرگس محمدی٬ سخنگو و نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر٬ در نامه‌ای سرگشاده از «تبعیض جنسیتی» علیه زنان در زندان اوین خبر داد.


این نامه روز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه روی صفحه اینستاگرام منسوب به نرگس محمدی منتشر شده٬ جمهوری اسلامی را یک «نظام زن‌ستیز استبدادی» توصیف کرده است.