nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

مقام قضایی به منوچهر بختیاری «اجازه انتخاب وکیل نداد»

.

محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری روز دوشنبه ۲۹ آذر اعلام کرد که مقامات قضایی ایران به او اجازه نداده‌اند تا وکالت منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، را عهده‌دار شود.


منوچهر بختیاری از اردیبهشت ماه در زندان به‌سرمی‌برد و این مدت دستگاه قضایی ایران او را به سه سال و نیم زندان محکوم کرده است، حکمی که وی تاکید دارد «به جرم دادخواهی» صادر شده است.


آقای بختیاری چندی پیش عنوان کرده بود که حق انتخاب وکیل ندارد و به او گفته شده تنها حق انتخاب از میان وکلایی را دارد که قوه قضاییه معرفی می‌کند، امری که اظهارات محمدحسین آقاسی آن را تایید می‌کند.


آقای آقاسی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «دادستان کرج اجازه نداد وکالت منوچهربختیاری را که دادخواه خون فرزندش می‌باشد برعهده گیرم.»

تیراندازی نیروهای نظامی با گلوله جنگی به سمت مردم در منطقه شیرآباد!


تیراندازی نیروهای نظامی با گلوله جنگی به سمت مردم در منطقه شیرآباد؛ در پی تخریب امروز منازل شهروندان در منطقه شیر آباد زاهدان توسط شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی، نیروهای نظامی به سمت مردم معترض این منطقه گاز اشک آور و گلوله جنگی شلیک کردند.


تخریب منازل مسکونی در منطقه شیرآباد شهر زاهدان

پس از تخریب منازل حاشیه‌نشینان در منطقه شرآباد زاهدان، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی، صبح روز دوشنبه ۲۹ آذرماه اقدام به تخریب منازل تعدادی از شهروندان این منطقه کردند.


به گفته امین عدیلی معاون بازسازی و مسکن روستایی سیستان و بلوچستان،۴۴ درصد جمعیت زاهدان در حاشیه این شهر زندگی می کنند.


تیراندازی نیروهای نظامی با گلوله جنگی به سمت مردم در منطقه شیرآباد!

در پی تخریب امروز منازل شهروندان در منطقه شیر آباد زاهدان، نیروهای نظامی به سمت مردم معترض این منطقه گاز اشک آور و گلوله جنگی شلیک کردند.

تلاش‌ دولت ایران برای محدودیت بیشتر اینترنت؛ بودجه شبکه ملی اطلاعات ۳ برابر شد


با وجود مشکلات شدید اقتصادی که منجر به کاهش شدید درآمدهای دولت ایران شده است، برنامه‌ریزی برای محدود کردن اینترنت تشدید شده است و علی اصغر انصاری، معاون وزیر ارتباطات ایران، از سه برابر شدن بودجه شبکه ملی اطلاعات در بودجه سال آینده خبر داده است.


حکومت ایران سال‌ها است که به دلایل امنیتی و برای کنترل اعتراض‌ها و سرکوب‌ها یا سانسور وقایع سرکوب‌ها، تحت عنوان راه‌اندازی «شبکه ملی» درصدد جدا کردن اینترنت داخلی (اینترانت) از اینترنت جهانی است. این طرح که از آن به عنوان «کلید قطع ارتباط با اینترنت جهانی» نام می‌برند، قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شود.


معاون وزیر ارتباطات ایران به خبرگزاری مهر گفته است در بودجه سال آینده، بودجه تعیین شده برای «حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سایر خدمات کاربردی» هزینه خواهد شد. دولت ایران در سال‌های گذشته هزینه‌های کلان برای حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی هزینه کرد که اغلب این طرح‌ها به شکست منجر شد.


آن‌ طور که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اردیبهشت امسال برآورد کرده بود تا سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد «اینترنت ملی» شده است.


عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیرا با اشاره به این که ۳۵ تا ۴۰ درصد این شبکه راه‌اندازی شده است، وعده داد که تا سه سال آینده این شبکه به صورت کامل راه‌اندازی شود.

انتشار نامه‌ محرمانه جنتی درباره دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی

انتشار نامه‌ محرمانه جنتی درباره دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی؛ دلایل شورای نگهبان برای ردصلاحیت علی لاریجانی، رئیس سه دوره مجلس فاش شد تامشخص شود رهبر جمهوری اسلامی برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری و به قدرت رسیدن رییسی، افراد مورد اعتمادش را نیز تصفیه کرده است.

کانون صنفی معلمان بازداشت رسول بداقی را محکوم کرد


کانون صنفی معلمان ایران روز جمعه ۲۶ آذرماه در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از بی‌خبری از وضعیت رسول بداقی، بازداشت این معلم و فعال صنفی به‌دست نیروهای امنیتی را محکوم کرد و خواهان آزادی فوری او شد.


در بیانیه کانون آمده است که «اقلیتی با اصرار بر ادامه سیاست‌گذاری‌های نادرست، مدیریت‌های ناکارآمد و فساد و رانت‌خواری گسترده، به بحران‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی دامن زده‌اند».


این بیانیه که متن کامل آن در صفحه رسمی اینستاگرام کانون صنفی معلمان ایران منتشر شده است، می‌افزاید در نتیجه عوامل یاد شده، «زندگی اقشار گسترده‌ای از مردم از جمله قشر معلمان را در شرف از هم پاشیدگی و نابسامانی‌های متعدد قرار گرفته است».


نویسندگان بیانیه تاکید کرده‌اند که استفاده از شیوه نخ‌نمای بازداشت کنشگران مدنی و فعالان صنفی همچون رسول بداقی و تعطیلی همه نهادهای صنفی و مدنی و یا نسبت دادن این اعتراض‌ها به «جریان‌های مشکوک و افراد مغرض»، به حل مشکلات کنونی کشور کمک نخواهد کرد.


کانون صنفی معلمان در بخش دیگری از بیانیه خود رسول بداقی را «زخم‌خورده سرکوب سالیان» و نمادی از یک جریان رو به رشد دانسته است.


این بیانیه به مقام‌های تصمیم‌گیرنده و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی هشدار داده است که در روش‌های تکراری خود برای سرکوب اعتراض‌ها و خاموش کردن صدای فعالان و اقشار ناراضی تجدید نظر کنند.