nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

⭕️قتل یک کولبر جوان در مرزهای بانه باشلیک مستقیم نیروهای جنایتکار.



 روز یک‌شنبه سی خرداد ۱۴۰۰ نیروهای هنگ‌مرزی رژیم واقع در پایگاه هه‌نگه‌ژال بانه به سوی شماری از کولبران تیراندازی کرده و کولبرجوان سعدون احمدی ۲۷ ساله اهل بانهرا به قتل رسانده‌اند.

یک منبع مطلع در اینباره به خبرنگار هه‌نگاو اعلام کرد که این کولبر توسط یکی از فرماندهان پایگاه هه‌نگه‌ژال با نام فامیلی “کاشانی” اهل اردبیل به قتل رسیده است.

هم‌زمان در مرز کیله نیروهای مسلح به سوی کولبران شلیک کرده و یک کولبر را با هویت "یاسر" زخمی کرده‌اند که وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

جزییات آمار انتخابات در تهران: ۷۴ درصد تهرانی‌ها رای ندادند

شکرالله حسن‌بیگی، رییس ستاد انتخابات استان تهران، جزییاتی از آمار انتخابات در این استان را اعلام کرد که نشان می‌دهد ۷۴ درصد از تهرانی‌های واجد شرایط در رای‌گیری روز جمعه شرکت نکردند.


حسن‌بیگی روز یکشنبه گفت که از مجموع ۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۷نفر واجدین شرایط در استان تهران، فقط ۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۸۰ رای اخذ شده است.


بنابر آمار ارائه‌شده، در استان تهران ۳۴.۳۸ درصد و در شهر تهران تنها ۲۶ درصد مشارکت داشته‌اند.


بنابر همین گزارش، در بین رای‌دهندگان ۴۶ درصد زن و ۵۴ درصد مرد بوده‌اند.


رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت ابراهیم رئیسی در استان تهران ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۰۴ رای، معادل ۶۴.۲۶ درصد آرا، را به دست آورد.


تعداد آرای باطله در استان تهران ۳۹۸ هزار و ۸۴۱ رای (حدود ۱۲ درصد) اعلام شده و آرای بقیه نامزدها در رده‌های بعدی است.

دانشجویان از اوت واکسینه می شوند و این نشان دهنده تأخیر و غفلت دولت ایران در همه موارد است.


منصور غلامی بیان داشت: در خواست ما از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این بوده است که اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها را در اولویت برنامه واکسیناسیون قرار دهند که خوشبختانه این درخواست پذیرفته شده است.


وی افزود: امیدواریم امکانات آن فراهم شود، مسئولان مربوطه تعهد داده‌اند که اگر واکسن مورد نیاز تأمین شود از مرداد ماه این برنامه شروع شود اینها مواردی است که تماماً در اختیار وزارت علوم نیست.


وزیر علوم درباره اینکه واکسیناسیون دانشگاهیان با واکسن‌های ایرانی خواهد بود یا خیر خاطر نشان کرد: هنوز مشخص نیست چرا که تشخیص این مورد بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و ما تشخیص این وزارتخانه را به عنوان مرجع رسمی علمی قبول داریم. فعلاً قول داده شده است که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شود.


وی همچنین گفت: امیدواریم که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شده و ما بتوانیم دانشگاه‌ها را در نیم‌سال آینده به صورت حضوری آغاز کنیم.


وزیر علوم بیان داشت: پیش بینی ما این است که اگر واکسیناسیون مرحله‌ای انجام شود، در مرحله اول واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل کمتر بودن جمعیت و بالاتر بودن سن به صورت کامل انجام گیرد و در مرحله بعد دانشجویان مقاطع دیگر در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

عفو بین‌الملل ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی را «نمود سلطه مطلق مصونیت در ایران» توصیف کرد

گنس کالامار، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل، اعلام کرد: «اینکه ابراهیم رئیسی به جای محاکمه به خاطر جنایات علیه بشریت از جمله قتل، ناپدیدسازی قهری و شکنجه، به مقام ریاست جمهوری رسیده، نمودی فجیع از سلطه مطلق مصونیت در ایران است.»


کالامار روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اعلام پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران، به نقش او در «اعدام‌های فراقضایی و ناپدیدسازی قهری چندین هزار مخالف و دگراندیش سیاسی در زندان‌های اوین و گوهردشت در سال ۱۳۶۷» اشاره کرد.


به گفته دبیرکل عفو بین‌الملل، این سازمان «در سال ۱۳۹۷ مستندسازی کرد که چگونه ابراهیم رئیسی عضوی از هیات مرگ شهر تهران بود.»


در جریان اعدام‌ زندانیان عقیدتی-سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ به فرمان روح‌الله خمینی چند هزار نفر از زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های جمهوری اسلامی مخفیانه اعدام و در گورهای دست‌جمعی دفن شدند.


دبیرکل عفو بین‌الملل همچنین در بیانیه خود تاکید کرد: «ابراهیم رئیسی در مقام رئیس قوه قضائیه، ناظر بر سرکوب شدید و فزاینده حقوق بشر در ایران بوده» و قوه قضاییه او نیز «به مسئولان دولتی و نیروهای امنیتی که مسئول کشتار صدها مرد، زن و کودک طی اعتراضات سراسری آبان ۹۸ و نیز دستگیری گسترده هزاران معترض هستند مصونیت مطلق داده است.»


کالامار همچنین دستیابی رئیسی به ریاست جمهوری ایران را نتیجه انتخاباتی دانست که «در فضایی شدیدا سرکوبگرانه صورت گرفته و زنان، اقلیت‌های دینی و کاندیداهای دارای عقاید مخالف را از امکان نامزد شدن برای انتخابات محروم کرده است.»

کناره گیری برخی از نامزدها از جمله محسن مهرعلیزاده و این نشان دهنده عدم اعتبار این انتخابات است.


رسانه‌های ایران روز چهارشنبه ۲۶ خرداد خبر دادند که محسن مهرعلیزاده، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران از این رقابت‌ها کناره گیری کرده است.


خبرگزاری ایرنا و فارس گفته‌اند، محسن مهرعلیزاده در نامه‌ای به وزیر کشور انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کرد.


علی تاجرنیا، سخنگوی ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده با تایید انصراف او از روند انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای محسن مهرعلیزاده به وزارت کشور نامه نوشته شده و از ادامه شرکت در انتخابات انصراف خود را کتباً اعلام کرده است.