nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

مسمومیت بیش از ۵۰ نفر در ارومیه | دلیل مسمومیت عجیب مشخص شد


صیامی افزود: صبح امروز بعد از حادثه نشت گاز آمونیاک در یکی از کارخانه های ارومیه ۵۱ نفر مسموم شدند که بلافاصله مصدومان به بیمارستانهای طالقانی و امام خمینی منتقل شدند. 


وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ نفر از ۵۱ کارگر مسموم شده با گاز در بیمارستان بستری هستند و مابقی با حال مساعد ترخیص شدند.

سیلی عجیب مامور پلیس به صورت یک خانم ؛ دستور ویژه پیگیری و رسیدگی صادر شد | واکنش یک مقام پلیس در فراجا


 انتشار کلیپی در فضای مجازی مربوط به برخورد یکی از مأموران پلیس با یک خانم از سوی مبادی ذی ربط پلیس دستور ویژه پیگیری و رسیدگی به نحوه و چگونگی این موضوع صادر شده است.


این منبع آگاه تأکید کرد: این در حالی است که سامانه ۱۹۷ پلیس آماده دریافت هرگونه انتقاد، شکایت و پیشنهاد مردمی را دارد.


روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از مأموران پلیس به دلیل نامشخص با یکی از شهروندان برخورد کرده و سیلی به صورت وی می‌زند در حالی که تاریخ دقیق این واقعه مشخص نیست.

آتش‌سوزی اوین؛ عفو بین الملل خواهان حفاظت از جان زندانیان در ایران شد


سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۲۶ مهر در بیانیه‌ای از مقامات حکومت جمهوری اسلامی خواست فوراً به ناظران مستقل بین‌المللی اجازه دسترسی بدون مانع به زندان‌های ایران را بدهند، تا در مورد برخورد «وحشتناک و غیرقانونی» نیروهای امنیتی با زندانیان در زندان اوین تهران در شنبه گذشته تحقیق کنند.

شعار «مرگ بر خامنه‌ای» در زندان قزل‌حصار؛ تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی


با گذشت یک ماه از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت نیروی انتظامی و آغاز اعتراضات سراسری در ایران، گزارش‌ها در روز دوشنبه ۲۵ مهر حاکی از تداوم اعتراضات در چند شهر، اعتصابات در فولاد نی‌ریز یزد و آژیر خطر در زندان غزل‌حصار است.


شاهزاده رضا پهلوی روز دوشنبه با انتشار پیامی ضمن بازنشر یک طومار آنلاین برای «آزادی زندانیان سیاسی، فعالین مدنی، هنرمندان، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و قومی، فعالان کارگری و دیگران» و «اخراج مقامات جمهوری اسلامی»، از ایرانیان خارج از کشور خواست که «به اتحاد و سازماندهی در حمایت از مردم داخل ایران ادامه دهند.»

تیراندازی، آتش‌سوزی و «ضرب‌و‌شتم» زندانیان؛ قوه قضاییه از کشته‌شدن چهار نفر در اوین خبر داد


مرکز رسانه قوه قضاییه یکشنبه ۲۲ مهر اعلام کرد که آتش‌سوزی شب گذشته در زندان اوین منجر به مرگ چهار نفر از زندانیان و مجروح شدن ۶۱ نفر شده است.


قوه قضاییه مدعی است که این افراد در پی آتش سوزی و درگیری بین برخی از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی جان باختند.


همزمان، همسر یکی از زندانیان بند هشت در فایلی که در اختیار صدای آمریکا قرار گرفته است، با تشریح وقایع زندان اوین می‌گوید شنبه شب زندانیان بند هشت توسط ماموران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ماموران برخی از زندانیان از جمله عادل گرجی، ابوالفضل نجات‌فتح، و آرش جوهری را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.


رسانه‌های ایران گزارش‌های ضدونقیضی در مورد علت انفجار و آتش‌سوزی شامگاه شنبه در اوین منتشر کرده‌اند و حتی از «انفجار مین در زندان اوین» خبر داده‌اند.