nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

گزارش تکان دهنده از سیستم مالی مخفی و پولشویی بی‌سابقه جمهوری اسلامی


بخشی از این پول‌ها به صورت نقد به ایران قاچاق می‌شود و بخشی نیز در حساب‌های بانک‌های خارجی است.


گزارش تکان دهنده از سیستم مالی مخفی و پولشویی بی‌سابقه جمهوری اسلامی!

وال استریت ژورنال با ارائه جزییاتی از سیستم مالی مخفی جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم ها، گزارش داد که مقامات ایرانی قصد دارند این سیستم را به بخشی دائمی از اقتصاد ایران تبدیل کنند تا بتوان از معاملات در برابر نظارت خارجی محافظت کرد.


گزارش وال استریت ژورنال که بر اساس اظهارات چند دیپلمات و مقامات اطلاعاتی غربی و برخی اسناد تهیه شده و روز جمعه ۲۷ اسفند منتشر شد.


به نوشته این روزنامه، سیستم محرمانه ای که ایران برای دور زدن تحریم ها از آن استفاده کرد، شامل حساب های بانکی خارجی، شرکت های حقوقی ثبت شده در خارج از کشور و یک اتاق پایاپای در داخل ایران است.

درپی جلوگیری از دسترسی به خدمات درمانی، شکرالله جبلی در زندان جان باخت


خانواده شکرالله جبلی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-استرالیایی ۸۲ ساله زندانی در ایران که عفو بین‌الملل چند روز پیش درباره وضعیت جسمانی او در زندان هشدار داده بود، جان باخت.


پسر آقای جبلی روز یک‌شنبه، ۲۹ اسفند در توییتی بدون بیان جزئیات اعلام کرد که « به او گفته شده که پدرش مُرده است و او نتوانسته است برای نجات او کاری کند».

تصویری: با محرومان؛ زنان آسیب دیده در شهر تهران


زنان جامعه به دلیل فقر یا دیگر مشکلات در زندگی درگیر بیماری اعتیاد می شوند و برخی به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی کافی از سوی خانواده ، نهادهای مسئول و جامعه آواره کوچه و خیابان می شوند.

بهترین قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز

قیمت بلیط هواپیما در نوروز ۱۴۰۱ بدون افزایش خواهد بود. سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده نرخ نوروزی ایرلاین‌ها تغییری نسبت به آخرین تعرفه‌های مصوب در آذر ۱۴۰۰ نخواهد داشت، اما تفاوت بزرگ سفر‌های پیش‌رو با پارسال افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل بین شهری محسوب می‌شود. اگر یادتان باشد عید ۱۴۰۰ هواپیما‌ها با ۶۰ درصد ظرفیت پرواز می‌کردند و قطار‌ها و اتوبوس‌ها فقط مجاز به سوار کردن نصف ظرفیت خود بودند، اما نوروز پیش‌رو از این خبر‌ها نیست. مثلا برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس هیچ محدودیتی در انتخاب صندلی وجود ندارد و قطار‌های کوپه‌ای و اتوبوسی مجاز به تکمیل ظرفیت خود هستند. در این گزارش چند و، چون قیمت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را در مسیر‌های پرتردد بین شهری را بررسی کردیم.


هزینه سفر به مشهد

به گزارش فرارو، بلیط هواپیما تهران مشهد حدود یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت. روز اول فروردین گران‌ترین بلیط هوایی از پایتخت به مقصد مشهد یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد و این رقم برای گزینه‌های ارزان‌تر می‌تواند ۹۴۰ هزار تومان باشد. رقم‌هایی که بررسی کردیم، دقیقا برای تاریخ اول فروردین ۱۴۰۱ است و در سایر روز‌های تعطیلات پیش‌رو نرخ بلیط هواپیما تهران به مقصد مشهد تقریبا همین حول‌وحوش خواهد بود. بلیط قطار تهران مشهد برای قطار‌های کوپه‌ای چهار نفره و پنج ستاره در فروردین سال آینده ۷۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود. خرید بلیط قطار تهران مشهد بابت گزینه‌های اتوبوسی که ارزان‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند، نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان است. بین رقم‌های ۷۱۰ و ۱۲۰ هزار تومان رقم‌های دیگری برای بلیط قطار تهران مشهد وجود دارد. مثلا قیمت بلیط قطار‌های کوپه‌ای شش نفره کمتر از ۲۰۰ هزار تومان و این رقم برای برخی از قطار‌های کوپه‌ای چهار نفره حدود ۶۰۰ هزار تومان است. بلیط اتوبوس‌های VIP تهران مشهد نیز برای اولین روز سال نو ۱۹۰ هزار تومان است که این رقم از هزینه قطار‌های اتوبوسی بیشتر محسوب می‌شود.

طوفان توییتری در اعتراض به ۸۰ روز بی خبری از ابراهیم بابایی.


بیش از ۸۰ روز از ناپدید شدن ابراهیم بابایی می‌گذرد. شیما (سمت چپ)، دختر او، می‌گوید تلاش‌های آنها برای به‌دست آوردن اطلاعات از سرنوشت پدرش بی‌نتیجه بوده است


کاربران شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به ۸۰ روز بی‌خبری از ابراهیم بابایی، پدر شیما بابایی، فعال حقوق بشر، توفان توییتری به راه انداختند.


ابراهیم بابایی که از آسیب‌دیدگان جنگ ایران و عراق است، اوایل دی‌ ۱۴۰۰ در حالی‌ که قصد خروج از کشور را داشت، در شهر ماکو ناپدید شد.


کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی با اعتراض به عملکرد جمهوری اسلامی در «آدم‌ربایی» مخالفان خود، خواستار پاسخگویی حکومت درباره سرنوشت آقای بابایی و پایان آزار و اذیت خانواده‌های مخالفان شدند.