nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

شهرهای دارای وضعیت قرمز در ایران تعطیل خواهند شد

حسن روحانی، رییس جمهور ایران اعلام کرد شهرهای دارای وضعیت قرمز در این کشور ، تعطیل خواهند شد.


به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت ایران گفت: به سبب اوج گیری کرونا در کشوردر آستانه مرحله جدیدی از مسوولیت پذیری‌های اجتماعی قرار گرفتیم. به همین دلیل از روز شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود. شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریبا به حالت تعطیل در می‌آیند. شهرهای نارنجی به حالت نیمه تعطیل خواهد بود. افراد در موارد ضروری سر کار حاضر می شوند و فروشگاه ها و کسانی که خدمات و کالا به مردم ارائه می‌کنند در محل کار حضور خواهند داشت.

زلزله‌ ۴.۵ ریشتری "گلمورتی" در سیستان و بلوچستان را لرزاند

به گزارش اسپوتنیک، در ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان ‌ماه ۱۳۹۹) زمین لرزه ای به ‌بزرگی ۴.۵ ریشتر منطقه "گلمورتی" استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

طبق گزارش ‌های اولیه این زلزله که در عمق ۱۳ کیلومتری از سطح زمین رخ داد و در بخش ‌هایی از استان از جمله زاهدان و مرکز استان هرمزگان نیز احساس شده است.

علی ‌رغم اعزام تیم ‌های امداد و نجات برای بررسی خسارت‌ های احتمالی این زلزله در منطقه هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از میزان خسارات جانی یا مالی در دست نیست.

اطلاعات تکمیلی

بزرگی: ۴.۵

محل وقوع: استان سیستان و بلوچستان ــ حوالی گلمورتی

تاریخ و زمان وقوع به ‌وقت محلی: ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۰۲:۱۱:۰۹

طول جغرافیایی: ۵۹.۵۲

عرض جغرافیایی: ۲۷.۵۵

عمق زمین ‌لرزه: ۱۳ کیلومتر

نزدیک ‌ترین شهرها: ۹ کیلومتری گلمورتی (سیستان و بلوچستان) ۷۳ کیلومتری بزمان (سیستان و بلوچستان) ۸۶ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل (سیستان و بلوچستان)

نزدیکترین مراکز استان: ۲۵۳ کیلومتری زاهدان ۳۲۲ کیلومتری بندرعباس


عواقب خطرناک نوع خفیف ویروس کرونا اعلام شد


بر اساس یافته های متخصصان گروه انگلیسی، نوع خفیفی از ویروس کرونا در بیمارانی برای مدت طولانی ادامه دارد، تقریباً ۷۰ درصد از آنها یک یا چند عضو آسیب دیده دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، با استناد به یافته های متخصصان گروه انگلیسی کاور اسکن، نوع خفیفی از ویروس کرونا، که در آن خطر عوارض به اندازه کافی کم ارزیابی می شود، پیامدهای جدی دارد.

یک تحقیقی با حضور بیش از دویست بیمار که تحت کووید-۱۹ خفیف قرار گرفتند، نشان داد که علائم در چنین بیمارانی برای مدت طولانی ادامه دارد، تقریباً ۷۰ درصد از آنها یک یا چند عضو آسیب دیده دارند. اغلب اوقات، ریه ها، قلب و پانکراس در معرض خطر بودند. این ویروس همچنین باعث عوارضی در کلیه، کبد و طحال شده می شود. علاوه بر این، حتی چندین ماه پس از عفونت، مردم از تنگی نفس، گرفتگی عضلات و سردرد شکایت داشتند.

در ۱۱ مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع عفونت ویروس کرونا جدید کووید-۱۹ را یک بیماری همه گیر اعلام کرد.


پمپئو: هفته آینده تحریم‌ها علیه ایران تشدید خواهند شد

وزیر امور خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای از تشدید تحریم‌ها علیه ایران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در بیانیه کتبی که روز یکشنبه توسط وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد هفته آینده در رابطه با سرکوب‌های منتسب به تهران، بار دیگر رژیم تحریمی علیه ایران را تشدید کند.


کرونا در یک دورهمی ۱۵ دقیقه ای همگان را آلوده می کند

ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، انتقال کروناویروس را در فضاهای مسقف بسیار ساده دانست و گفت: این ویروس در دورهمی ها حتی اگر ماسک زده باشیم، در مدت زمان ۱۵ دقیقه منتقل می شود و همه را آلوده می کند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۴۳۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

وی با بیان اینکه حال بیش از ۹۰ بیمار بستری وخیم است، افزود: همواره شهروندان را به استفاده از ماسک و شستن دست ها با آب و صابون و دوری از اجتماعات و دورهمی ها توصیه می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: به غیر از اعضای یک خانواده که دائما در کنار هم هستند، تعدادی از افراد نباید در یک فضای مسقف در کنار هم قرار گیرند.

حیدرزاده، انتقال کروناویروس را در فضاهای مسقف بسیار ساده دانست و گفت: این ویروس در دورهمی ها حتی اگر ماسک زده باشیم، در مدت زمان ۱۵ دقیقه منتقل می شود و همه را آلوده می کند.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از حضور در تجمعات خانوادگی و دوستانه، یادآور شد: همچنین توجه به پروتکل های بهداشتی و شناسایی به موقع مبتلایان به کووید۱۹ می تواند از گسترش بیماری در جامعه جلوگیری کند.

معاون علوم پزشکی گیلان، شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به بیماری کرونا را بسیار مهم عنوان و ااضفه کرد: ضرورت ایجاد می کند برای پیشگیری و کنترل بیماری، افراد مبتلا و در معرض تماس را سریع شناسایی کرده و ایزولاسیون صورت گیرد تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.