nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

چرا پوتین به استقبال رئیسی نرفت؟


ابراهیم رئیسی در حالی وارد فرودگاه مسکو شد که نه پوتین و نه لاوروف هیچ کدام به استقبال او نرفته‌اند و به گفته برخی رسانه ها، پوتین تا زمان ورودى به کاخ کرملین هم به پیشباز رئیسی نیامده است


پوتین به استقبال ابراهیم رئیسی نرفت!

ابراهیم رئیسی در حالی وارد فرودگاه مسکو شد که نه پوتین و نه لاوروف هیچ کدام به استقبال او نرفته‌اند و به گفته برخی رسانه ها، پوتین تا زمان ورودى به کاخ کرملین هم به پیشباز رئیسی نیامده است

شعار مال‌باختگان و سهامداران بورس مقابل مجلس: «رئیسیِ دروغگو»، «دولت مردم‌فریب»

شماری از سهامداران و مال‌باختگان بازار بورس در ایران روز پنج‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه، با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، دولت، مجلس و شخص ابراهیم رئیسی را «دروغگو» خطاب کردند.


در ویدئوهایی که از این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان شعار می‌دهند: «رئیسی، دروغگو، دروغگو»، «وعده انتخابی، دروغگو، دروغگو»، «وعده‌های سه‌روزه، پول ملت می‌سوزه» و «مرگ بر این دولت مردم‌فریب.»


تجمع‌کنندگان که در ویدئوهای منتشرشده، تعداد قابل توجهی به نظر می‌رسند در عین حال شعار می‌دادند که در حکومت «عدل علی»، «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی.»

نرگس محمدی، فعال مدنی، به زندان قرچک ورامین منتقل شد


نرگس محمدی، فعال مدنی و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، پس از دو ماه بازجویی و حبس در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ اوین، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.


ضیا نبوی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، روز چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه، در توییتی خبر داد که خانم محمدی را به «سالن شماره هشت» این زندان منتقل کرده‌اند.


تقی رحمانی، فعال سیاسی مقیم پاریس و همسر خانم محمدی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری هرانا این خبر را تایید کرده و گفته است همسرش به‌رغم انتقال به زندان قرچک،‌ تاکنون با خانواده خود تماسی نداشته و این موضوع به نگرانی در مورد وضعیت او دامن زده است.


به گفته آقای رحمانی، این فعال حقوق بشر طی دو ماه گذشته از حق دسترسی به وکیل محروم مانده است.

نماینده تبریز: ۹۳ درصد تجمعات دو سال اخیر صنفی و کارگری بود


عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ایران می‌گوید بیش از ۹۳ درصد تجمعات قابل‌توجهی که در سال‌های اخیر در ایران برگزار شد، «صنفی و کارگری» بوده است.


احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به خشونت‌هایی که در جریان برخی از این تجمعات مانند اعتراض‌های اصفهان روی داد، گفته است که پس از تصویب طرح «ساماندهی تجمعات»، «حقوق مردم ادا» خواهد شد.


طرح ساماندهی تجمعات از سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی مطرح شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.


این نماینده بدون اشاره به خشونت‌هایی که از سوی پلیس و نیروهای امنیتی علیه تجمع‌کنندگان در شهرهای مختلف ایران صورت می‌گیرد، گفته است با تصویب این طرح، در صورت مخالفت نهادهای حکومتی با تجمعات قانونی، متقاضی برگزاری تجمع می‌تواند فرجام‌خواهی کند و فرمانداری یا بخشداری هم باید دلایل خود در مخالفت را به صورت «مستند» ارائه کند.

محسن هاشمی: «مرگ پدرم مشکوک است و طبیعی نبود، و ﻧﻈﺎم ممکن است او را کشته باشد»


محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد که مرگ پدرش مشکوک و غیرطبیعی است زیرا سیاست ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی این است که نشان دهد مرگ مخالفان طبیعی است.


محسن هاشمی در گفت‌وگو با “اعتماد آنلاین” تایید کرد که شورای امنیت ملی تحقیقات سطحی را انجام داده و سپس از طبیعی بودن مرگ پدرش خبر داده است.


وی اضافه کرد: «سیاست نظام جمهوری اسلامی طبیعی مطرح کردن این مرگ بود و شورای عالی امنیت ملی نیز یک تحقیق سطحی در این باره انجام داد».


هاشمی افزود: « پزشکان اعلام کردند که در ریه پدرم آب نبود و محافظان هم گفتند که او کمی نبض داشت اما پزشک در بیمارستان اعلام کرد که “تقریبا” هیچ نبض و علایم حیاتی نداشته است. واژه “تقریبا” در این اظهار نظر مشکوک است».


وی همچنین از احتمال کالبدشکافی جسد پدرش صحبت کرد و گفت: «نه دلیلی مبنی بر ترور پدرم هست و نه دلیلی بر مرگ طبیعی و خودمان هم در وسط هوا و زمین قرار داریم».


هاشمی توضیح داد که اگر خانواده تصمیم به کالبدشکافی جسد پدرش بگیرند، هنوز هم امکان آن با دستگاه‌های خاص و بدون نبش قبر وجود دارد.


در ۱۹ دی ۱۳۹۵، ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سن ۸۲ سالگی در حین شنا در استخر درگذشت.