nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

واکنش آمریکا به اظهارات رئیسی درباره حجاب اجباری: زنان ایران باید حق انتخاب پوشش داشته باشند


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا٬ روز چهارشنبه، ۱۸ مرداد، از اظهارات ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران درباره برخورد با زنانی که به حجاب اجباری تن نمی‌دهند انتقاد کرد و گفت ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکایش برای پاسخگو کردن ناقضان حقوق بشر و حقوق زنان در ایران ادامه خواهد داد.


رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی در همین روز در یک سخنرانی خطاب به هواداران حکومت جمهوری اسلامی گفت: «بساط کشف حجاب هم جمع خواهد شد، هیچ نگران نباشید».


او سپس افراد نامشخصی را که رفتار آنها را «جهت‌دار» خواند، تهدید کرد و گفت که «تکلیف‌شان مشخص خواهد شد».

امارات ۳۰ درصد از سهام دومین میدان بزرگ گازی دریای خزر را می‌خرد؛ ایران «هنوز هیچ میدانی را توسعه نداده است»


شرکت ملی نفت ابوظبی روز جمعه ۱۳ مرداد اعلام کرد که ۳۰ درصد از سهم میدان گازی آبشرون در آب‌های جمهوری آذربایجان را خریداری می‌کند.


شرکت توتال فرانسه فاز اول این میدان بزرگ گازی را ماه گذشته میلادی راه‌اندازی کرد و سهمی ۵۰ درصدی در این پروژه دارد.


شرکت توتال نیز روز جمعه اعلام کرد که همراه با شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان، سوکار، هر کدام ۱۵ درصد از سهم خود در پروژه میدان آبشرون را به شرکت اماراتی واگذار خواهند کرد.


این میدان در فاز اول که ماه گذشته راه‌اندازی شد، سالانه دو میلیارد متر مکعب و در فاز دوم پنج میلیارد متر مکعب تولید گاز خواهد داشت و یکی از منابع جدید صادرات گاز به اروپا به حساب می‌آید.

ارسال «میلیون‌ها» پیامک دعوت به کاندیداتوری همزمان با نگرانی جمهوری اسلامی از «کم‌رمق» بودن انتخابات مجلس


موچی یا موچی‌یاکی، یک نوع حلوای ژاپنی سنتی است که از برنج ژاپنی چسبناک به نام “موچی‌گومه” تهیه می‌شود. این حلوا غنی از طعم، خوشمزه و عالی برای تجربه‌ی مخصوص فرهنگ ژاپنی است. البته، موچی‌یاکی‌ها را می‌توان با محتویات مختلفی مثل انواع انجیلیک، تره و جوی، پودر سبزه‌ها و … تهیه کرد. اما در اینجا یک نسخه‌ی ساده از تهیه موچی‌یاکی آورده‌ایم.

صدور حکم تخلیه ساختمان رصدخانه مهاجرت ایران؛ مدیر رصدخانه: برنامه‌ای برای نیروی انسانی نداریم


مدیر رصدخانه مهاجرت ایران که در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از مهاجرت ایرانیان به ویژه نخبگان کشور منتشر کرده، از صدور حکم تخلیه ساختمان این نهاد خبر داد.


بهرام صلواتی در یک نشست در دفتر روزنامه اطلاعات که گزارش آن روز چهارشنبه، ۱۱ مرداد، منتشر شد، با انتقاد از مقام‌های حکومتی در زمینه جلوگیری از روند مهاجرت ایرانیان گفت: «وقتی برنامه‌ای برای نیروی انسانی نداریم، یعنی اصلاً نمی‌دانیم چقدر و چرا سرمایه انسانی داریم، نتیجه می‌شود زدن نامه برای تخلیه ساختمان رصدخانه مهاجرت.»


او دقیقا مشخص نکرد که نامه تخلیه ساختمان رصدخانه مهاجرت ایران چه زمانی و از سوی چه نهادی صادر شده است.

سخنرانی کنایه‌آمیز مولوی عبدالحمید در روز عاشورا: یزید به فکر بقای حکومت خود بود


مولوی عبدالحمید رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران در یک سخنرانی همزمان با مناسبت مذهبی عاشورا، در اظهاراتی کنایه‌آمیز گفت که «یزید» به دنبال «بقای حکومت خود بود».


عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان روز جمعه ششم مرداد در سخنرانی هفتگی خود در مراسم نماز جمعه این شهر به ماجرای تاریخی «عاشورا» اشاره کرد و گفت: «یزید همه جنایت‌ها را برای بقای حکومت خود کرد... برای بقای حکومت نباید مردم کشته شوند.»


او که پیشتر بارها به کشتار معترضان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اعتراض کرده، این بار بدون اشاره مستقیم به جمهوری اسلامی گفت: «حکومت ارزش ندارد که به خاطرش انسان‌ها کشته شوند.»


در جریان اعتراضات روز «جمعه خونین زاهدان» در مهرماه سال گذشته حدود صد معترض به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند و با وجود درخواست چندین باره مولوی عبدالحمید برای محاکمه عاملان این کشتار، هنوز پرونده‌ای برای آن گشوده نشده است.