nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

پلیس آلبانی می‌گوید در حال تحقیقات پیرامون شش تن از رهبران سازمان مجاهدین خلق است

اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف ۳ در آلبانی عکس فردی که گفته می‌شود در درگیری با پلیس این کشور کشته شده است را در دست گرفته‌اند

اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف ۳ در آلبانی عکس فردی که گفته می‌شود در درگیری با پلیس این کشور کشته شده است را در دست گرفته‌اند


یک روز پس از بازرسی از مقر اعضای سازمان مجاهدین خلق در آلبانی، پلیس این کشور می‌گوید شش تن از رهبران سازمان مجاهدین خلق تحت تحقیق هستند.


جزئیات بیشتری در مورد هویت این شش فرد که مظنون به جرائمی از جمله «مقاومت در برابر مأمور پلیس»، «تخریب اموال» و «ممانعت از اجرای آرای دادگاه» هستند، اعلام نشده، اما گفته شده است که این افراد بین ۶۱ تا ۷۳ سال دارند.


پلیس آلبانی همچنین می‌گوید نیروهای پلیس حین انجام «اقدامات قانونی» خود با مقاومت ساکنان اردوگاه اشرف روبه‌رو شده‌اند و ساکنان این اردوگاه تلاش کردند از اقدام پلیس برای ادامه بازرسی‌ها و کشف ادله مادی موضوع رأی دادگاه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته ممانعت کنند.


حدود یک‌هزار نیروی پلیس آلبانی بامداد سه‌شنبه ۳۰ خرداد برای بازرسی و تفحص از مقر سازمان مجاهدین خلق وارد کمپ اشرف ۳ شدند، اما با مقاومت اعضای این سازمان روبه‌رو شدند؛ مقاومتی که در نهایت چندین مجروح و زخمی بر جا گذاشت.


این رخداد با استقبال مقام‌های جمهوری اسلامی همراه شد و از جمله ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در توئیتر نوشت که «امیدواریم دولت آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی را جبران کند».


مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از سازمان مجاهدین خلق با عباراتی چون «فرقه تروریست» یا «منافقین» یاد می‌کنند.

پایان هفته جنجالی؛ جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال شد

خبرگزاری ایرنا روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد به نقل از حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال، خبر داد که جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شده است.


جواد نکونام که رکورددار تعداد بازی و کاپیتانی تیم ملی ایران است، جایگزین ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان شده است. ساپینتو پس از جدایی، هدایت تیم آپوئل قبرس را به عهده گرفت.


نکونام ۴۲ ساله پیش از این‌ سرمربیگری تیم‌های «خونه به خونه» بابل، نساجی مازندران و فولاد خوزستان را برعهده داشت. او مدتی نیز در تیم ملی دستیار کارلوس کی‌روش بود.


او نساجی مازندران را پس از ۲۴ سال به لیگ برتر آورد. با فولاد خوزستان هم موفق شد که جام حذفی و سوپرجام ایران را ببرد. صعود به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با فولاد از دیگر نتایج جالب توجه نکونام در عرصه مربیگری است.


تیم فولاد با سرمربیگری نکونام در تیر ۹۹ توانست پس از پنج سال استقلال را شکست دهد. فولاد در فصل گذشته لیگ برتر هم یکی از چهار شکست پرسپولیس را به این تیم تحمیل کرد.


معرفی نکونام در شرایطی صورت گرفت که مدیران باشگاه در روزهای اخیر، با تجمعات حضوری و اعتراضات مجازی هوادارانی مواجه شدند که گزینه‌ای غیر از نکونام را نمی‌خواستند.

.

افزایش شدید آمار سرطان در ارسباران همزمان با ادامه آلودگی هسته‌ای


درپی اعلام افزایش شدید آمار ابتلای اهالی شمال غرب ایران به سرطان گوارش و معده بر اثر ادامه ریختن پساب آلوده نیروگاه قدیمی اتمی ارمنستان به رود ارس، روز دوشنبه ۲۹ خرداد بررسی‌هایی علمی نیز در این مورد منتشر شد.


روزنامه «پیام ما» در ایران، روز دوشنبه با اشاره به اینکه آلودگی رودخانه ارس به مواد رادیواکتیو و فلزات سنگین، دیگر قابل انکار نیست، افزایش بیماری‌هایی مانند سرطان در بین حاشیه‌نشینان این رودخانه در شمال غربی ایران را نگران‌کننده خواند.


این روزنامه از نیروگاه هسته‌ای مـِـتسامور در ارمنستان به عنوان بزرگ‌ترین آلاینده ارس نام برده، و منشأ فلزات سنگین در این رودخانه را هم ترکیه، جمهوری آذربایجان و معدن سونگون در ایران ذکر کرده است.


در سال‌های گذشته برخی مقام‌های جمهوری اسلامی گزارش‌ها دربارهٔ آلودگی رادیواکتیو در این رودخانه را «بازی سیاسی» خوانده‌اند، اما به نوشته «پیام ما»، افزایش بیماری‌ها و همچنین پایش‌های مأموران انرژی اتمی و وزارت نیرو نشانه‌ای از نگرانی است.


چند ماه پیش نیز فصلنامه «مطالعات مرزی» متعلق به مرزبانی جمهوری اسلامی، افزایش سرطان‌های مختلف در این منطقه را تأیید کرده بود.

اعتراف وزارت اطلاعات به گستردگی اعتصابات کارگران صنعت نفت‌وگاز ایران در یک نامه «خیلی محرمانه»


یک نامه «خیلی محرمانه» وزارت اطلاعات درباره اعتصاب‌های اخیر کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران فاش شده که در آن به گستردگی این اعتصابات و حضور هزاران کارگر معترض در مناطق مختلف ایران اعتراف شده است.


گروه هکری «قیام تا سرنگونی» این نامه را در جریان هک سامانه‌های اینترنتی نهاد ریاست‌جمهوری ایران به‌دست آورده است و روز یکشنبه ۲۸ خرداد آن را منتشر کرد.


در این نامه که از سوی قائم مقام وزیر اطلاعات در تاریخ ۱۴ اردیبهشت خطاب به محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، نوشته شده است، تایید شده که اعتراضات کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از روز دوم اردیبهشت امسال تا روز هفتم اردیبهشت «روند صعودی» داشته و پس از آن نیز تداوم داشته است.


به نوشته قائم مقام وزارت اطلاعات، گسترده‌ترین اعتصاب‌ها مربوط به استان بوشهر بوده؛ به‌طوری که تا روز ۱۲ اردیبهشت، بیش از ۱۲ هزار کارگر «اقدام به ترک محل کار و مشارکت در اعتراضات کارگری صنعت نفت‌وگاز» کردند.


بر اساس این نامه، با وجود ضرب‌الاجل پنج روزه شورای تامین استان بوشهر برای بازگشت کارگران اعتصاب‌کننده به سر کارشان، تا روز هشتم اردیبهشت فقط «حدود ۳۰۰ نفر به محل کار بازگشتند.»

افزایش حملات رسانه‌ای حامیان جمهوری اسلامی علیه مادر کیان پیرفلک، نگرانی از برخورد امنیتی


یک روز پس از انتشار خبر کشته شدن پویا مولایی‌راد، پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد، رسانه‌ها و افراد حامی جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی هجمه شدیدی علیه خانم مولایی‌راد به راه انداخته‌اند. ماه‌منیر (زینب) مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک است؛ کودک ۹ ساله‌ای که با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.


همزمان، مخالفان حکومت ایران از این موج تبلیغاتی به عنوان زمینه‌چینی برای برخورد امنیتی با این مادر دادخواه ابراز نگرانی کرده‌اند.


حساب توئیتری نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، در متنی خانم مولایی‌راد را «بسترساز اصلی» کشته شدن یک مأمور انتظامی معرفی کرده است. منظور نورنیوز مأموری است که رسانه‌های نزدیک به حکومت مدعی‌ هستند بر اثر برخورد «عمدی» خودروی پویا مولایی‌راد جان باخته است.


نورنیوز نوشته است که «انتشار گسترده» خبر کشته شدن فرد مهاجم در «رسانه‌های معاند» نشان می‌دهد «رأفت اسلامی» درباره چنین افرادی «جواب نمی‌دهد» و باید با آنها «قاطعانه» برخورد کرد.


شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتشار چنین توئیتی را به معنای برخورد احتمالی با ماه‌منیر مولایی تلقی کرده‌اند.


کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، نزدیک به سپاه پاسداران، مادر کیان پیرفلک را «یکی از عوامل اصلی فضاسازی تروریستی» توصیف کرده و خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، نوشته است که او به «بازیچه‌ای برای آشوب‌طلبان و ویرانی‌طلبان» تبدیل شده و به «حمایت از تروریست‌ها» می‌پردازد.