nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

بارندگی در مناطق زلزله زده/راه اندازی اردوگاه موقت در سی سخت

براساس اطلاعات مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه‌ای در ساعت ۲۲ و پنج دقیقه به وقوع پیوست که شهر سی سخت در یاسوج و برخی شهرهای استان اصفهان را تکان داد.


زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.


۱۱:۱۲ برپایی دو اردوگاه اضطراری در سی سخت / ورود خسارت به روستاها


معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور از برپایی دو اردوگاه اضطراری و فعالیت ۱۰ تیم ارزیاب در شهر زلزله زده سی سخت خبر داد.


محمد باقر محمدی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: عملیات‌های ارزیابی اولیه وجست جو و نجات از شب گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.


وی ابراز داشت: خوشبختانه به غیر از تعدادی مصدوم، این زلزله تلفات جانی نداشته، ولی خسارات مالی و فیزیکی زیادی به ابنیه ها و ساخت و سازها وارد شده است.


محمدی گفت: شهر سی سخت به ۱۰ منطقه عملیاتی تفکیک شده و امروز صبح نیروهای عملیاتی ارزیاب در قالب ده تیم تقسیم بندی شده و تمام نواحی شهر سی سخت و روستاهای اطراف را پایش و ارزیابی می‌کنند.


۱۰:۲۲ بارش شدید باران در شهر سی سخت / منازل قابل سکونت نیست


بارش شدید باران در شهر سی سخت ادامه داشته و برخی شهروندان از عدم رسیدگی به وضعیت خود گلایه دارند.


۸:۳۶ اسکان اضطراری مردم سی سخت و روستاهای اطراف انجام می‌شود


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اسکان اضطراری مردم سی سخت و روستاهای اطراف خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران از صدور حکم «اعدام» برای سه زندانی خبر داد

سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن از صدور حکم اعدام برای سه زندانی خبر داد و اتهامات این افراد را «ارتباط با ضدانقلاب» و «اقدامات خرابکارانه» عنوان کرد.


غلامحسین اسماعیلی این افراد را «اراذل و اوباش» خوانده است.


او با بیان این‌که احکام اعدام صادر شده هنوز قطعی نیست از ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با هویت و پرونده سه متهم یادشده خودداری کرد.


خبرگزاری صداوسیما روز سه‌شنبه به نقل از آقای اسماعیلی گزارش داد در پرونده‌ای دیگر، سه متهم که به «تحریک گروه‌های ضدانقلاب» با هدف «تخریب تجهیزات» وارد ساختمانی دولتی شده بودند، به هشت تا ده سال حبس محکوم شدند.


سخنگوی قوه قضائیه ایران مدعی شده که «این افراد احتمالاً بازیچه گروه‌های ضد انقلاب قرار گرفته و از پشت پرده اصلی ماجرا بی‌اطلاع بودند».


او هیچ شواهدی در این زمینه ارائه نکرده و ادعای مشابه در مورد «تحریک» گروه‌های خارج از کشور در برخی رویدادهای داخلی عمدتاً بدون ارائه شواهد مطرح شده است.

تکذیب درگذشت بهنام محجوبی‎؛ «علائم حیاتی در او ضعیف است»


مصطفی دانشجو، وکیل شماری از دراویش گنابادی، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن با تکذیب خبر درگذشت بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی، گفت که اما علائم حیاتی در او ضعیف است.


ساعاتی قبل از آن برخی نزدیکان آقای محجوبی از احتمال مرگ این درویش گنابادی خبر داده بودند.


آقای دانشجو در صفحه توییتر خود نوشت: «علایم حیاتی (گرچه در حد ضعیف) همچنان وجود دارد و تیم پزشکی در تلاش برای زنده ماندن [بهنام محجوبی هستند]».


بهنام محجوبی در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ در تهران شرکت کرد و متعاقب آن به دو سال زندان محکوم شد. او چندی پیش در بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران بستری شد.


این زندانی عقیدتی از صبح روز ۲۷ بهمن‌ در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و خانواده و نزدیکان او خبر دادند که علائم هوشیاری او «به سطح پایینی» رسیده است.



هزاران تن محصول گوجه فرنگی و پیاز کشاورزان در معرض نابودی

گروه استان‌ها: منطقه هشتبندی در شهرستان میناب با بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان هرمزگان و کشور در تولید محصولات صیفی و باغی خارج از فصل است. در این منطقه به واسطه وجود منابع آب شیرین و خاک حاصلخیز انواع صیفی جات نظیر گوجه فرنگی، پیاز، هندوانه، خیار سبز، فلفل، لوبیا، کلم، بادمجان و… کشت می‌شود.


وجود ظرفیت‌های مناسب کشاورزی در منطقه هشتبندی باعث شده است هر ساله قریب ۲۰ هزار نفر کارگر مهاجر فصلی از شهرستان‌های بشاگرد، رودان و بخش‌های سندرک و مرکزی میناب و همچنین بیکاران جویای کار شهرستان‌های جنوبی استان کرمان نظیر قلعه گنج، کهنوج، جیرفت، عنبر آباد و منوجان برای کشت و کار به این منطقه مهاجرت کنند و به مدت ۹ ماه از سال در این منطقه ساکن می‌شوند.


یکی از معضلاتی که پایداری کشاورزی در قطب کشاورزی هرمزگان را تهدید می‌کند افت شدید قیمت محصولات کشاورزی است که سبب تحمیل خسارت‌های سنگین و جبران ناپذیر به بهره برداران کشاورزی می‌شود و این مشکلی است که هر ساله تکرار می‌شود و چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده نمی‌شود.



وخامت حال بهنام محجوبی در زندان و انتقال او به آی‌سی‌یو


مصطفی دانشجو، وکیل شماری از دراویش گنابادی، بامداد دوشنبه از وخامت حال بهنام محجوبی، درویش زندانی در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان خبر داد.


آقای دانشجو در توییتی با انتقاد از کادر بهداری زندان اوین و مسئولان این زندان، آنها را به «قصور در روند درمان» بهنام محجوبی و «بی‌تدبیری» برای نگهداری وی در زندان متهم کرد.


وی با اشاره به هشدارهای پیشین خود درباره وضعیت سلامت آقای محجوبی نوشت: «مدتی قبل تذکر داده بودم اما اکنون گزارش‌ها از وخامت حال بهنام محجوبی در ICU بیمارستان لقمان حکایت دارد.»


خانواده بهنام محجوبی می‌گویند که پزشکی قانونی و شورای پزشکی تایید کرده‌اند که این زندانی عقیدتی توان کیفر زندان را ندارد. آقای محجوبی از یک بیماری عصبی رنج می‌برد و در روزهای اخیر گزارش‌هایی از تشنج وی در زندان منتشر شده بود که این رخداد باعث شد او در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان لقمان بستری شود.