nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

اسرائیل: کشتی و خدمه‌های ربوده شده توسط حوثی‌ها ارتباطی با اسرائیل ندارند


وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید کشتی‌ باری که حوثی‌های یمن در دریای سرخ ربوده‌اند، متعلق به اسرائیل نیست و در میان خدمه‌های آن نیز هیچ شهروند اسرائیلی وجود ندارد.


این بیانیه که روز یکشنبه ۲۸ آبان و در پی ادعای حوثی‌های شیعه مورد حمایت ایران در رابطه با «توقیف یک کشتی اسرائیلی» منتشر شده، می‌افزاید کشتی باری ربوده شده از ترکیه عازم هند بوده و در آبهای نزدیک یمن در دریای سرخ ربوده شده است.


وزارت دفاع اسرائیل در ادامه هشدار داده که ربودن کشتی توسط حوثی‌ها یک موضوع جدی در سطح بین‌المللی است.


پیشتر شبکه المیادین لبنان، وابسته به گروه حزب‌الله، از «توقیف» کشتی «گالکسی لیدر» متعلق به اسرائیل با ۲۲ خدمه توسط حوثی‌ها در روز یکشنبه خبر داده بود.

صحرایی: تغییر ۲۰ هزار مدیر مدرسه «طبیعی» است؛ استخدام‌های جدید بر اساس «خلق‌وخوی معلمی»


وزیر آموزش و پرورش ایران روز یکشنبه ۱۴ آبان درباره تغییر ۲۰ هزار مدیر مدرسه ادعا کرد که این کار در راستای «خالص‌سازی» نیست و از سوی دیگر، از طرحی خبر داد که بر اساس آن بدون شرکت در آزمون می‌توان معلم استخدام کرد.


رضامراد صحرایی روز ۳۰ شهریور و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داده بود که امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا به گفته او «در مدارس تحول ایجاد کنند.» اما در موضع‌گیری جدیدش گفته این تغییرات و جابجایی‌ها «طبیعی» است و هرسال انجام می‌شود.


او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به این که برخی مدیران، بازنشسته می‌شوند و مدیران جدید به جای آن‌ها روی کار می‌آیند، بحث «خالص‌سازی» را «توطئه» خواند.

شورای جهانی طلا می‌گوید خرید سکه در ایران طی تابستان «۲۹ درصد» سقوط کرد


شورای جهانی طلا در تازه‌ترین گزارش فصلی خود از سقوط ۲۹ درصدی خرید سکه و شمش طلا در ایران طی سه ماههٔ سوم ۲۰۲۳، تقریبا معادل فصل تابستان، نسبت به دور مشابه پارسال خبر داد.


بر اساس آمارهای این نهاد بین‌المللی، مردم ایران در تابستان امسال ۱۰.۴ تن سکه و شمش طلا خریداری کرده‌اند.


از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سقوط چشمگیر ارزش ریال، شهروندان ایران خرید سکه و شمش را برای حفظ ارزش دارایی‌های ریالی خود افزایش داده‌اند، اما شورای جهانی طلا می‌گوید افت ارزش سکه و طلا در تابستان باعث شده تا خرید آن در ایران به صورت چشمگیری کاهش یابد.

نزدیکان مجاهد کورکوری از «ضرب‌و‌شتم شدید» او در زندان و انتقال به بیمارستان خبر می‌دهند

نزدیکان مجاهد کورکوری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با رادیو فردا، از «ضرب‌وشتم» شدید منجر به «بیهوشی» این زندانی از سوی مأموران زندان شیبان اهواز خبر دادند.


به گفته آنها، خبر منتشرشده در شبکه‌های مجازی مبنی بر «خودکشی صحت ندارد، مأمورها این شایعه را درست کرده‌اند و گفته‌اند که می‌خواست خودکشی کند ما جلویش را گرفتیم.»


بر اساس این گفت‌و‌گوها، مأموران «خودشان او را زده‌اند. به قدری ضرب و شتم کرده‌اند که بیهوش شده، حالش بد شده و به بیمارستان شیبان اهواز منتقل کرده‌اند.»

آمریکا چند عضو گروه حماس و گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران را تحریم کرد


وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از اعضای گروه حماس اعمال کرد.


دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه پنجم آبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: علی مرشد شیرازی و مصطفی محمد خانی، اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران، که در آموزش نظامی نیروهای حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله دست دارند را تحریم کرده است.


علی‌احمد فیض‌اللهی، فرمانده نیروهای ویژه تیپ «صابرین» سپاه پاسداران، نیز تحریم شده است.


این بیانیه می‌گوید تیپ صابرین هم در آموزش نیروهای نیابتی ایران در فلسطین، سوریه، لبنان و هم در سرکوب اعتراضات مردمی داخل ایران نقش دارد.


خالد قدومی، تبعه اردن و رابط مالی میان حماس و ایران که در تهران زندگی می‌کند، نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.