nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

تجمع سراسری معلمان؛ ضرب و شتم معترضان و بازداشت دست‌کم ۱۵ معلم


در ادامه تجمعات اعتراضی و سراسری معلمان طی ماه‌های گذشته، آن‌ها بار دیگر روز شنبه، ۳۰ بهمن، در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و خواستار رسیدگی دولت و مجلس به وضعیت حقوق و پیگیری مطالبات‌شان شدند.


بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، معلمان در تجمعات روز شنبه، شعارهای اعتراضی سر دادند و از جمله خواستار آزادی همکاران خود شدند. از جمله شعارهای معلمان در تجمع همدان این بود: «از تهران تا خراسان، معلمان در زندان».


معلمان معترض همچنین فریاد می‌زدند که «وعده‌های توخالی، دولت پوشالی» و «معلم زندانی آزاد باید گردد».


همزمان محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، جو برخی شهرهای کشور از جمله کرج را «امنیتی» توصیف کرده و از ضرب و شتم معلمان از سوی نیروهای امنیتی در این شهر خبر داده است.


در همین حال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران تا لحظه تنظیم این گزارش از بازداشت دست‌کم ۱۵ نفر از معلمان معترض در شهرهای مختلف کشور خبر داده است.

تعداد کشته‌های ریزش ساختمان در رباط کریم به ۹ نفر رسید


مدیرعامل هلال احمر استان تهران: تعداد کشته‌های ریزش ساختمان در رباط کریم به ۹ نفر رسید


تعداد کشته‌های ریزش ساختمان در رباط کریم به ۹ نفر رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اعلام اینکه تعداد قربانیان انفجار و ریزش یک ساختمان در رباط کریم به ۹ تن و مصدومیت ۹ نفر رسید، گفت: عملیات جستجو و آوار برداری از سوی نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی انجام و ساعت ۷:۳۰ صبح امروز پایان یافت.


انفجار ساختمانی در رباط کریم

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران: ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه گذشته یک ساختمان سه طبقه در شهرک وحیدیه رباط کریم بر اثر نشت گاز و انفجار آبگرمکن ریزش و باعث ایجاد آوار شد.


بلافاصله پنج تیم شامل سه تیم امداد و نجات و دو تیم سگ های نجات هلال احمر شهرستان رباط کریم به محل حادثه اعزام که با همکاری آتش نشانی، پلیس و دیگر نیرو های امدادی و خدماتی مشغول عملیات جستجو و نجات شدند.

.


در لحظات اولیه عملیات سه نفر خارج شدند که پس از ساعت ها تلاش ۶ نفر دیگر از زیر آوار و پس از کشته شدن ۹ نفر دیگر در مجموع ۱۸ نفر از زیر آوار خارج شدند.


پس از ۱۱ ساعت تلاش امدادگران و هلال احمر با همکاری دیگر دستگاه های امدادی حاضر در محل، عملیات جستجو و نجات به پایان رسید که متاسفانه ۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۹ نفر مصدوم شدند.

دفاع خامنه‌ای از سپاه در واکنش به فایل صوتی: «به سپاه و شهید سلیمانی تهمت می‌زنند‎»


علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه در واکنش غیرمستقیم به افشاگری رادیوفردا درباره فساد گسترده در سپاه پاسداران، «دشمن» را عامل «لجن‌پراکنی علیه ارکان انقلاب» معرفی کرد و از سپاه تمام‌قد دفاع کرد.


وی که به مناسبت ناآرامی‌های ۲۹ بهمن تبریز یک سال پیش از انقلاب سال ۵۷ از طریق ارتباط تصویری سخن می‌گفت مدعی شد که «دشمن برای دستکاری فکر مردم» به دو عامل متوسل شده است: فشار اقتصادی بر مردم و «لجن‌پراکنی علیه ارکان انقلاب‎».


رادیوفردا روز ۲۱ بهمن یک فایل صوتی ۵۰ دقیقه‌ای را منتشر کرد که بخش اعظم آن به جلسه محرمانه و گفت‌وگوی محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷ درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران اختصاص دارد.


از جمله یکی از بخش‌های مهم فایل صوتی این است که صادق ذوالقدرنیا، معاون وقت اقتصادی و سازندگی سپاه، به صراحت اعلام می‌کند که محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به شدت از برخورد با پرونده فساد مرتبط با شهرداری و بنیاد تعاون سپاه ناراحت بوده و پس از این‌که تیم جمال‌الدین آبرومند در بنیاد تعاون سپاه «۸ هزار میلیارد تومان» [معادل دو میلیارد دلار به ارزش سال ۹۷] کم می‌آورند، قالیباف از او خواسته است که یک تفاهم‌نامه هشت هزار میلیارد تومانی برای «رفع و رجوع کردن ماجرا» امضا کند.

افشاگری‌ تازه ظریف: رابرت مالی و گروه بحران به نفع برجام “لابی‌گری” کردند



افشاگری‌ تازه ظریف؛ جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران، به طور تلویحی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را متهم کرد که در جریان مذاکرات منتهی به توافق هسته ای موسوم به «برجام» ۲۰۱۵،برای نفع جمهوری اسلامی «لابی‌گری» کرده است.


افشاگری‌ تازه ظریف: رابرت مالی و گروه بحران به نفع برجام “لابی‌گری” کردند

در جلد دوم مجموعه کتاب ««راز سر به مُهر: برجام؛ کوششی سترگ برای حقوق، امنیت و توسعهٔ ایران» که به تازگی منتشر شده، ظریف در صفحه ۳۳۶ مدعی شده است که نسخه ای از پیش نویس که بعداً به برجام تبدیل شد، توسط یکی از اعضای هیئت آمریکایی و یکی از فعالان گروه بین المللی بحران در اختیار کشورهای «پنج به‌اضافهٔ یک» قرار داده است.


رابرت مالی که اکنون رهبری تیم مذاکره کننده آمریکا در وین برای احیای برجام را بر عهده دارد، به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در آن زمان رئیس گروه بین المللی بحران بود. یکی دیگر از چهره های شاخص این گروه، علی واعظ است که حتی در ۲۷ اسفند ۹۲ به دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران رفت.

امارات مطمئنا با این عملیات تروریستی مقابله خواهد کرد.


بنیاد آمریکایی «هریتیج» در گزارش جدید خود از افت ۴.۸ پله‌ای شاخص آزادی اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.


بر اساس این گزارش که روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن منتشر شد، ایران در میان ۱۷۷ کشور جهان از لحاظ شاخص آزادی اقتصادی در جایگاه ۱۷۰ قرار دارد و امتیاز آن از این حیث ۴۲.۴ است.


این نهاد آمریکایی کشورها را از لحاظ شاخص آزادی اقتصادی میان صفر (بدترین) تا ۱۰۰ (بهترین) امتیازبندی می‌کند.


ایران بعد از کشورهای کره شمالی، ونزوئلا، کوبا، سودان، زیمبابوه، بوروندی و اریتره بدترین وضعیت آزادی اقتصادی را در میان ۱۷۷ کشوری دارد که بنیاد هریتیج وضعیت آن‌ها بررسی کرده است. البته وضعیت چند کشور دیگر مانند افغانستان، لیبی، یمن، سودان جنوبی، عراق و یمن نامشخص است.


این نهاد آمریکایی ۱۲ معیار را برای سنجش آزادی اقتصادی کشورها در نظر گرفته است؛ از جمله آزادی سرمایه‌گذاری که امتیاز ایران تنها پنج است، در حالی که متوسط امتیاز جهانی ۵۷ است.


همچنین امتیاز ایران از لحاظ آزادی مالی نیز ۱۰ است، در حالی که متوسط جهانی این شاخص ۴۹ ارزیابی شده است.