nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

دول عضو سازمان ملل درباره قانونی بودن بازگشت تحریم های ایران تصمیم می گیرند

تصمیم مربوط به قانونی بودن درخواست آمریکا به منظور بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران باید توسط کشورهای عضو پذیرفته شود نه دبیر کل سازمان.

به گزارش اسپوتنیک نماینده دائم دبیر کل سازمان ملل استفان دیوژاریک در این خصوص اطلاع داد.

وی ضمن پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا حق دارد چنین روندی را آغاز کند، علی رغم اینکه از برجام خارج شده است گفت: این تصمیم و موضوعی برای گفتگوی دولت های عضو سازمان ملل است.

۱۹ اوت در نیویورک دیدار وزیر امور خارجه آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد برنامه ریزی شده است. در این دیدار طرفین مشکل ایران را بحث و بررسی می کنند. رئیس جمهور آمریکا ۱۵ اوت اعلام کرد که واشنگتن هفته آینده کار راه اندازی روند بازگشت تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را از سر می گیرد. قبل از این پیش نویس آمریکایی قطع نامه مربوط به تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران تعداد رای لازم را کسب نکرد و رد شد

بازداشت منتشرکنندگان سوالات کنکور در ایران

سخنگوی سازمان سنجش ایران در خصوص تصاویر منتشرشده از سؤالات کنکور که در آنها ادعاشده سوالات لو رفته است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش ایران درباره تصاویری که در فضای مجازی منتشر و در آنها ادعا شده که سوالات لو رفته است، گفت: حفاظت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاه های امنیتی - انتظامی در استان فارس و یکی از استان های غربی دوتیم که مشخصا جهت ارسال عکس از سوالات و حوزه های امتحانی برنامه ریزی کرده بودند را دستگیر کرده و تحویل مقامات ذی ربط داده اند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش ایران ادامه داد: همچنین طبق بررسی های انجام شده، در حوزه های برگزاری کنکور امروز در تهران نیز دونفر متخلف شناسایی شده اند که به زودی دستگیر خواهند شد.

وی ادامه داد: براساس بررسی های به عمل آمده اصولا هدف این افراد از ارسال عکس، تقلب نیست بلکه القای شبهه در سلامت و امنیت آزمون بوده است. 

وی تاکید کرد: سازمان سنجش بر اساس بررسی های فنی و دقیق اعلام می کند تمامی کلیدهای سئوالات منتشر شده در فضای مجازی تا امروز جعلی و باهدف کلاهبرداری بوده است و هیچ کدام با جواب ها و کلیدهای منتشر شده از سوی این سازمان مطابقت ندارد. داوطلبان جهت اطمینان بیشتر می توانند روز دوشنبه کلیدهای منتشر شده در سایت سازمان سنجش را با این کلیدها و نوع دفترچه ها مقایسه کنند تا کذب بودن آنها برایشان محرز شود.

تمدید مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، تحلیلگران سیاسی بر این باورند که اقدام آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران موجب انزوای بیشتر دولت ترامپ و وقوع بحران اعتبار در سازمان ملل خواهد شد.

بر اساس مقاله منتشر شده در اسوشیتد پرس، آمریکا هفته گذشته نتوانست تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را در شورای امنیت به‌تصویب برساند و اکنون یک حمله دیپلماتیک جدید را علیه تهران به‌راه انداخته است. 

آسوشیتد پرس در مقاله خود می نویسد که ایالات متحده پس از شکست در شورای امنیت، اکنون قصد دارد از سازمان ملل بخواهد تحریم‌ها علیه ایران را مجدداً اعمال کند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است پنجشنبه به نیویورک سفر کند تا به رئیس شورای امنیت اعلام کند ایالات متحده قصد فعال کردن مکانیسم ماشه در قطعنامه شورای امنیت را دارد. این مکانیسم به طرف‌های توافق هسته‌ای ایران اجازه می‌دهد خواستار بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل شوند.

چرا امارات امضای معاهده صلح با اسرائیل؟

چرا امارات امضای معاهده صلح با اسرائیل؟ وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ، أنور قرقاش تأیید کرد که انعقاد توافق عادی سازی با اسرائیل برای نجات راه حل دو کشور و “خرید وقت” برای از سرگیری مذاکرات بین تل آویو و فلسطینی ها لازم است.

امارات خود به تنهایی و جداگانه به دنبال راه حلی برای مسئله فلسطین!

موافقان این تصمیم گفتند:

مسئله فلسطین به مسئله‌ای پیچیده و تقریبا غیرقابل حل تبدیل شده است. همه راه حل‌های سیاسی کنونی برای این مسئله موفقیت‌آمیز نبوده‌اند، بنا براین امارات خود به تنهایی و جداگانه به دنبال راه حلی برای این مسئله بود و با تفکیک دو موضوع فلسطین – اسرائیل و امارات – اسرائیل از یکدیگر توانست با طرف اسرائیلی به چارچوبی برای حل مسائل موجود در رابطه دوجانبه رسد.

چرا امارات امضای معاهده صلح با اسرائیل؟

امارات مشکل در رابطه با اسرائیل را حل کرد ولى در بخش رابطه فلسطین – اسرائیل همچنان از طرف فلسطینی حمایت می‌کند و این دو، تناقضی باهم ندارند. همانطور که ایران و بریتانیا باهم رابطه دارند و یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند اما ایران در موضوعات بسیاری، منتقد و مخالف اقدامات بریتانیاست.

وقتی جامعه اسلامی می‌توانند بالاترین سطح رابطه سیاسی اقتصادی را با چین داشته باشند در حالی که دولت چین، مسلمانان چینی ایغور را تحت برنامه‌های محوسازی هویت اسلامی قرار می‌دهد؛ آنها را در اردوگاه‌های تحمیلی و اجباری قرار می‌دهد و حقوق و آزادی‌ها و هویت نژادی – دینی آن را مورد هدف قرار می‌دهد.

وقتی می‌توان با هند بالاترین رابطه سیاسی اقتصادی را داشته اشت در حالی که دولت این کشور حقوق مسلمانان منطقه کشمیر را نقض می‌کند و آنها را تحت آزار قرار می‌دهد.

این توافق، راه را برای سفر و سرمایه‌گذاری امارات به اسرائیل و فلسطین باز خواهد کرد. در این حال ارتباط امارات با فلسطینی‌ها و عرب‌های اسرائیل که همان فلسطینیان دارای شناسنامه اسرائیلی هستند باز خواهد شد و این موضوع تاثیر مثبتی بر وضعیت فلسطین خواهد بود.

سی‌ان‌ان: ارتباط ایران با طالبان از دلایل کشتن قاسم سلیمانی بود

شبکه خبری سی‌ان‌ان بر اساس اسناد نهاد‌های امنیتی آمریکا گزارش داد که حکومت ایران برای حمله به اهداف آمریکایی در افغانستان به پیکارجویان طالبان پاداش داده است.

طبق این اسناد که سی‌ان‌ان می‌گوید به آنها دست پیدا کرده است، حکومت‌های خارجی برای حمله پیکارجویان به پایگاه بگرام در روز ۱۱ دسامبر سال گذشته به شبکه حقانی پول داده‌اند، رخدادی که به مرگ دو غیر نظامی انجامید و بیش از ۷۰ زخمی بر جای گذاشت که دو نفر آنها نیروهای نظامی آمریکا بودند.

نام حکومت‌های خارجی در این اسناد محرمانه باقی مانده ولی دو منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که حکومت خارجی مورد نظر، ایران است.