nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

انهدام «یک انبار تسلیحات ایرانی» در سوریه، در تازه‌ترین حمله منتسب به اسرائیل


سازمان ناظر حقوق بشر سوریه روز جمعه، ۳۱ تیرماه، اعلام کرد در تازه‌ترین حمله‌ مرگبار در اطراف دمشق، یک «انبار تسلیحات ایرانی» منهدم شد. ارتش سوریه این حمله را به اسرائیل نسبت داده است.


ناظر حقوق بشر سوریه، یک سازمان غیردولتی مستقر در بریتانیا، اعلام کرد که این حمله در مجموع شش کشته و ده زخمی برجای گذاشته است.


این سازمان که به شبکه گسترده‌ای از منابع در داخل سوریه دسترسی دارد، افزود این حملات همچنین یک مرکز اطلاعاتی نیروی هوایی و دفتر یک افسر عالی‌رتبه را هدف قرار داد.


پیشتر رسانه‌های دولتی سوریه بامداد جمعه به نقل از ارتش این کشور گزارش داده بودند که دقایقی پس از نیمه شب، در حملات هوایی «اسرائیل» به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی دمشق سه سرباز کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند.

کیفرخواست متهمان پرونده متروپل صادر شد؛ شهرداری، از مقصران اصلی


همزمان با صدور کیفرخواست برای ۲۰ متهم پرونده ریزش برج متروپل در آبادان، یک مقام دادستانی شهرداری منطقه اروند را از مقصران اصلی در این حادثه مرگبار اعلام کرد.


به گفته غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل ایران، شهرداری آبادان در پروژه متروپل با گروه خسین عبدالباقی «مشارکت چهار و نیم درصدی داشته... بنا بوده از این ساختمان سهم ببرد.»


این مقام قضایی اضافه کرد که نتیجه‌ این مشارکت بی‌اعتنایی شهرداری به «وظیفه نظارتی خویش» بوده است.


عضو تیم اعزامی از سوی دادستان کل ایران به صراحت افزوده است: «اگر بپرسید در این مسئله مقصر کیست، بخشی به ساختار غیر شفاف و معیوب به لحاظ مدیریت شهری منطقه اروند برمی‌گردد.‎»

انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی از سیاست مزدی «عادلانه» دولت رئیسی


بازنشستگان تامین اجتماعی که از یک ماه و نیم پیش چند تجمع سراسری در ده‌ها شهر ایران برگزار کرده‌اند از عملکرد دولت رئیسی در رابطه با رسیدگی به مطالبات صنفی خود انتقاد می‌کنند.


این بازنشستگان که به وضعیت معیشتی و نحوه‌ اجرای همسان‌سازی مستمری‌ها اعتراض دارند خواستار افزایش حقوق‌های خود به میزان هزینه‌های واقعی زندگی و متناسب با نرخ تورم هستند و می‌گویند قرار بود حقوق‌ها ۳۸ درصد افزایش یابد، اما حالا بنا بر اعلام دولت فقط ۱۰ درصد اضافه می‌شود.

بازداشت فعال حقوق همجنس‌گرایان در ایران به اتهام «قاچاق دختران به اربیل»


سازمان اطلاعات سپاه پاسداران زهرا منصوری همدانی، مدافع حقوق همجنسگرایان، را که پیشتر هم زندانی شده بود، به اتهام «قاچاق زنان و دختران ایرانی» به اربیل در عراق بازداشت کرد.


این سازمان روز دوشنبه، ۲۷ تیر، خانم منصوری را که به نام «ساره» شناخته می‌شود، به عنوان «سرکرده بزرگ‌ترین باند قاچاق دختران ایرانی به اربیل عراق» معرفی کرد.


این بیانیه اتهام وی را «ترویج همجنس‌بازی، قمار، کلاهبرداری و قبح‌زدایی از روابط جنسی نامشروع و انتشار آن در فضای مجازی» عنوان کرده است.


سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرده که «پس از تعقیب و مراقبت چند ماهه»، از طریق این زن به یکی از «بزرگ‌ترین باندهای قاچاق» رسیده و اضافه می‌کند که «بیش از هزار» زن و دختر ایرانی از طریق این باند در اربیل عراق فروخته شدند.


این سازمان در عین حال نوشته که این باند را دو «همکار» زهرا منصوری به نام‌های «علیرضا فرجادی کیا» و «کتی» اداره می‌کردند.

جنجال «آمر به معروف» در اتوبوس؛ زن معترض به حجاب اجباری بازداشت شد


خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی اعلام کرد یک زن معترض که به دلیل «بدحجابی» در اتوبوسی در ایران مورد آزار یک «آمر به معروف» قرار گرفته بود، توسط مقامات امنیتی دستگیر شده است.


روز شنبه ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شد که نشان می‌داد یک زن جوان با پوشش موردنظر جمهوری اسلامی در اتوبوس بی‌آرتی با زنی دیگر بر سر حجاب مشاجره می‌کند و در حالی که با موبایل خود فیلم می‌گیرد، می‌گوید آن فیلم را به «سپاه» خواهد داد.


در این ویدئو زنی دیگر دست زخمی خود را نشان می‌دهد و خطاب به او می‌گوید: «ببین چه کار کردی!» زن محجبه تذکردهنده در نهایت با همکاری شماری از مسافران، به اجبار از اتوبوس پیاده می‌شود.