nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

تهدید رئیس جمهور ایران از سوی نماینده مجلس: مگر میوه سوا می‌کنند!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با انتقاد از سخنان رئیس جمهور درباره تفسیر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، تبعات قانونی عدم اجرای این قانون را گوشزد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور درباره اجرای "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" براساس تفسیر دولت، خاطرنشان کرد: " قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها " در نوع خود بی نظیر است و در راستای اقتداربخشی به ایران و صنعت هسته‌ای کشور تهیه شد."

وی افزود: " دولت حق هیچگونه تفسیر در این قانون را نداشته و این مسئله از جمله وظایف شورای نگهبان است."


این نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: " اگر قرار باشد تفسیری درباره "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" صورت گیرد، مجلس این وظیفه را برعهده دارد و دولت در جایگاهی نیست که بتواند قانون را تفسیر کند."


وی ادامه داد : "همچنین رئیس جمهور نمی‌تواند قوانینی که به مذاقشان خوش می‌آید اجرا و سایر قوانین را اجرا نکند، مگر رئیس جمهور میوه خریداری می‌کند که بگوید می‌خواهد میوه سوا کرده را خریداری کند."


این نماینده مجلس تاکید کرد که رئیس جمهور باید بدون هیچ عذری قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" را اجرا کند و افزود: " چراکه ما در این قانون جرم انگاری کرده و عدم اجرای این قانون از سوی رئیس جمهور و سایر مسئولین تبعات دارد."


۲۰ بیمار جدیدمبتلا به کرونا در منطقه کاشان شناسایی شد


سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مراجعه ۱۱۱ هزار و ۷۲۷ نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اظهار داشت: هفت هزار و ۸۳۱ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به بستری ۹ بیمار جدید حاد تنفسی در بیمارستان‌های شهر کاشان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: خوشبختانه در طول شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های آران و بیدگل بیماری بستری نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه حداقل سن بستری شدگان در شبانه روز گذشته ۱۴ و حداکثر سن آنها ۹۴ سال بوده است، ابراز داشت: هشت نفر از این بیماران اهل شهرستان کاشان و یک نفر نیز اهل شهرستان آران و بیدگل بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۳۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه کاشان بستری هستند، تصریح کرد: ۱۲۸ مورد از این تعداد در بیمارستان‌های کاشان و هفت نفر نیز در بیمارستان‌های آران و بیدگل بستری هستند.

مروجی از بستری ۴۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های منطقه کاشان خبر داد و بیان داشت: ۴۶ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های کاشان و سه نفر نیز در بیمارستان‌های آران و بیدگل بستری هستند.

وی بیان داشت: خوشبختانه در طول ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در منطقه کاشان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ابتلای ۲۰ نفر به کرونا در منطقه کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: تعداد کل افراد مبتلا به این ویروس در منطقه کاشان از ابتدای شیوع تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۵۰ مورد افزایش یافت که از این تعداد ۴۶ تست مربوط به کیت‌های تشخیص سریع کرونا و بقیه مربوط به تست‌های PCR است.

٠

قطعنامه‌ محکومیت نقض حقوق بشر در ایران تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل چهارشنبه ۲۶ آذرماه قطعنامه «نقض شدید و فاحش حقوق‌بشر» در ایران را تصویب کرد.

این قطعنامه پیشنهادی کانادا با ۸۲ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف و ۶۴ رای ممتنع به تصویب رسید.

گزارش‌ها حاکی است که این قطعنامه با تغییراتی نسبت به قطعنامه مصوب در کمیته سوم ارائه شد.

شصت و هفتمین قطعنامه در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران پیش از این در ۲۹ آبان ماه سال جاری در کمیته سوم سازمان ملل با ۷۹ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۶۴ رأی ممتنع به‌ تصویب رسیده بود.


ربیعی: آب، برق و گاز برای ۳۰ میلیون ایرانی رایگان شد



سخنگوی دولت ایران اعلام کرد: آب، برق و گاز برای آن دسته از خانوارهایی که بر اساس مطالعات ما کم ‌مصرف هستند و در دهک‌ های پایین اقتصادی هستند، رایگان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران، در حاشیه نشست هیئت دولت و در نشست خبری خود با خبرنگاران بیان کرد: تصمیمات مهمی در زمینه اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شده است. آب، برق و گاز برای خانوارهای کم ‌مصرف که مطالعات ما نشان می ‌دهد در دهک‌ های پایین اقتصادی هستند، رایگان شد.

سخنگوی دولت ایران افزود: حدود ۳۰ میلیون نفر مشمول این طرح خواهند شد.

حسن روحانی: اجازه نمی‌دهم برخی پایان تحریم‌ها را به تاخیر بیندازند


رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز مخالفت مجدد با طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، گفت اجازه نمی‌دهد که برخی «پایان تحریم‌ را به تاخیر بیندازند».

حسن روحانی که روز دوشنبه ۲۴ آذر در یک نشست خبری سخن می‌گفت، تاکید کرد که دونالد ترامپ و برخی در داخل ایران خواهان نابودی برجام بودند ولی موفق نشدند.

او همچنین در واکنش به سوالی درباره تعیین پیش‌ شرط برای بازگشت آمریکا به برجام گفت چنین اقداماتی «پایان تحریم‌ را به تاخیر می‌اندازد» و اگر آمریکا به اجرای تعهدات قبلی خود برگردد، دولت ایران هم به طور کامل تعهدات خود را طبق برجام اجرا می‌کند.

رئیس‌جمهوری ایران همچنین پذیرش پیش شرط از سوی آمریکا درباره برجام را رد کرد و گفت مسائل موشکی و منطقه‌ای ارتباطی با برجام ندارند و «قابل مذاکره» نیستند.

طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» روز ۱۲ آذرماه در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است.

بر اساس این طرح، دولت ایران موظف شده است که در صورت «عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران» دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

حسن روحانی گفته است دولت در حال تهیه آیین‌نامه اجرایی این طرح است ولی نوشتن این آیین‌نامه به‌گونه‌ای خواهد بود که به لغو تحریم‌ها کمک کند.