nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

تأکید ایران و سوریه بر توسعه روابط اقتصادی و علمی بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این نشست که به ریاست "بسام ابراهیم" وزیر علوم سوریه و " حسن دانایی فر" مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با سوریه و عراق برگزار شد، چشم انداز همکاری‌ها در حوزه اعطای بورسیه‌های تحصیلی و برگزاری دوره‌های بازپروری، آموزش و برنامه تبادل دانشجو و استاد و نیز برگزاری کنفرانس علمی و ایجاد مراکز تحقیقاتی و پارک فناوری بررسی شد.

وزیر علوم سوریه در این دیدار به روابط علمی متمایز تهران، دمشق و برنامه‌های همکاری علمی، فرهنگی و پژوهشی میان دو کشور اشاره کرد.

ابراهیم گفت: مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ایران در حوزه‌های مختلف بویژه در زمینه پزشکی، تکنولوژی نانو و سلول‌های بنیادی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

دانایی فر نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت ارتقای روابط علمی و پژوهشی میان دانشگاه‌های ایرانی و سوری گفت: شرایط اقتضا می‌کند که برای رسیدن به بهترین نتایج در پروژه‌های  علمی تلاش‌ها دوچندان شود.

همچنین در دیدار هیأت ایرانی با "طلال البرازی"وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده، همکاری اقتصادی، تبادل تجاری و راهکارهای توسعه و تقویت آن و نیز آخرین اخبار در مورد پروژه‌های اجرایی ایران در سوریه بررسی شد.

در این دیدار دو طرف در خصوص نیازهای بازار دو کشور شامل مواد غذایی و مصرفی و ضرورت ایجاد سازوکار برای تبادل کالاها و تأمین مایحتاج ملت سوریه و ایران برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه [آمریکا و دیگر متحدان] آن تأکید کردند.

لزوم ارتقای سطح روابط همکاری اقتصادی و تبادل تجاری تا سطح روابط سیاسی متمایز دو کشور  نیز مورد تأکید قرار گرفت.

تاکید ایران و سوریه بر گسترش روابط اقتصادی، علمی و پژوهشی

ایران با توجه به نیاز شهروندان ایرانی ، بنزین را به ونزوئلا صادر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در مطلبی با عنوان« سه نفتکش ایرانی ماهانه عازم ونزوئلا می شوند و دیگری در راه بنادر سوریه؛ آیا آمریکایی هایی مانع آن خواهند شد یا ترامپ مجددا این اهانت را هضم خواهد کرد» آورده است: پس از موفقیت پنج نفتکش ایرانی در ورود به ونزوئلا و تخلیه محموله هایشان در چند هفته قبل، در چالشی جدید برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولتش، ایران ماهانه تصمیم به اعزام سه نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا گرفته است.

این رسانه آورده است: ایران که تا سال گذشته، کشوری وارد کننده از حیث فرآورده های نفتی بود؛ پس از راه اندازی فاز سوم پالایشگاه بزرگ «ستاره خلیج فارس» که دارای ظرفیتی روزانه ۳۵۰ هزار بشکه است ، اکنون مازاد بنزینی درحدود ۱۷۲ هزار بشکه در روز دارد.

رای الیوم در ادامه می نویسد: این گام ایران در قبال ونزوئلا از دو بُعد دارای اهمیت است؛ نخست، بُعد سیاسی در شکستن تحریم آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و اثبات ناتوانی آمریکا در انجام تهدیداتش. دوم، بُعد تجاری که ایران  ۹ تُن طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان بهای این محموله ها به دست می آورد و علاوه بر آن قراردادهای تجاری دیگری در جریان سفر چند روز آینده نیکلاس مادورو به تهران به امضا خواهد رسید.

تداوم اعزام نفتکش های ایرانی به ونزوئلا و چالشی جدید برای ترامپ

کره شمالی 'دفتر ارتباطات با کره جنوبی را منفجر کرد'

مقام‌های کره جنوبی می‌گویند کره شمالی دفتر ارتباطات با کره جنوبی در شهر مرزی کائه سونگ را منفجر کرده است.
این اقدام فقط چند ساعت پس از دور جدید تهدیدهای کره شمالی مبنی بر اقدام علیه کره جنوبی صورت گرفته است.
ساعتی پیش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از وقوع انفجار در منطقه مرزی میان دو کره خبر داد.
وزارت وحدت کره جنوبی تائید کرد که ساعت ۲.۴۹ بعد از ظهر به وقت محلی در این دفتر انفجاری رخ داده است.
تنش میان دو کره به دنیال پخش تبلیغات علیه کره شمالی که معمولا با بالون صورت می‌گیرد، تشدید شده است.
دفتر ارتباطات با کره جنوبی که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد، در شهر مرزی کائه سونگ و در خاک کره شمالی قرار دارد.
هدف از این دفتر کمک به دو کشور برای برقراری ارتباطات بود. از ماه ژانویه به این طرف به دلیل شیوع ویروس کرونا، این دفتر تعطیل شده بود.
خواهر رهبر کره شمالی پیشتر تهدید کرده بود این دفتر را تخریب خواهد کرد.
تحلیلگران می‌گویند ممکن است کره شمالی به دنبال ایجاد بحران برای افزایش قدرت نفوذ خود به دنبال بن‌بست در مذاکرات هسته‌‎ای با آمریکا باشد.

آمار رسمی مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران: مرگ ۵ هزار و ۲۰۹ نفر و ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر مبتلا

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار رسمی مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا برای امروز دوشنبه ۱ اردیبهشت را اعلام کرد و براساس آن در شبانه روز گذشته در ایران یک هزار ۲۹۴ مبتلای جدید شناسایی شده و ۹۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید- ۱۹در ایران به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۲۰۹ نفر رسید.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز به ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر اعلام شده است.

به گفته وزارت بهداشت ایران ۳ هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر و فوت‌شدگان ۵ هزار و ۱۱۸ نفر اعلام شده بود.

امروز رسانه های ایران از قول یک فرمانده ارشد پلیس راه گزارش کرده‌اند که به محدودیت ترافیکی بین استانی از امروز "خاتمه" داده شده است.کرونا در ایران

۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر در حوادث رانندگی سال پیش در ایران 'کشته شدند'

کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی می‌گوید ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر در حوادث رانندگی سال پیش در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

او همچنین تعداد مصدومین حوادث رانندگی پارسال را ۳۶۵ هزار نفراعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، آقای هادیانفر گفته است: "به ازای هر ساعت حدود دو نفر در جاده‌های کشور به دلیل تصادف جان خود را از دست می‌دهند این یعنی در همین دو ساعتی که ما اینجا بودیم چهار نفر در تصادفات کشته شدند."

او همچنین گفته است: "خسارت هر جانباخته حوادث رانندگی ۵.۲ میلیارد تومان است و این رقم خسارت قابل توجهی است که مستقیم و غیرمستقیم به کشور وارد می‌شود."

بیش از نیمی از تصادفات در ایران توسط خودروهای پراید و پژو اتفاق می‌افتد.