nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مبتلایان به کرونا در کرمان طی ۲ روز گذشته

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در استان های مختلف بالا رفته ولی در کرمان علی رغم اینکه در وضعیت قرمز قرار داریم، اما شیب بیماری ملایمی است اظهار کرد: متاسفانه طی دو روز گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش موارد بستری را در سطح بیمارستان های استان داشته ایم، هنوز به پیک بحرانی نرسیده ایم اما امیدواریم این روند کاهشی باشد.

مهندس "حمیدرضا گلزاری" در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان تاکنون در مقابله با بیماری کرونا عملکرد مثبتی داشته و منحنی ها و پیک های بیماری در استان ما نسبت به میانگین کشوری متعادل تر از سایر استان ها بوده است.

وی افزود: اکنون در برهه حساسی قرار داریم و فصل پائیز و آنفلوانزای فصلی را در پیش داریم که در ایران نمونه هایی مشاهده شده و درخواست داریم همانطور که تاکنون مردم و مسئولان دست به دست هم داده و در مقابله با بیماری همکاری داشته و فرهنگ پیشگیری را گوشزد و موارد توصیه شده را رعایت می کردند، همچنان ادامه داشته باشد.

گلزاری با بیان اینکه در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در استان های مختلف بالا رفته ولی در کرمان علی رغم اینکه در وضعیت قرمز قرار داریم، اما شیب بیماری ملایمی است اظهار کرد: متاسفانه طی دو روز گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش موارد بستری را در سطح بیمارستان های استان داشته ایم، هنوز به پیک بحرانی نرسیده ایم اما امیدواریم این روند کاهشی باشد.

نبنزیا: آمریکا با طرح تمدید تحریم‌ها سعی دارد فشارها بر ایران را توجیه کند

نماینده روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزیا طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا را با توجیه فشار حداکثری مربوط دانست.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: " تلاش های ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران در چارچوب قطعنامه 2231 با هدف توجیه تاکتیک های فشار حداکثر بر تهران و همچنین یافتن اهرم های جدیدی از این فشار است.  "

در ماه آگوست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، شکایتی را در مورد عدم پایبندی ایران به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک  در مورد برنامه هسته ای ایران و به منظور آغاز روند بازگرداندن تحریم های ضدایرانی تحت قطعنامه 2231 به رئیس شورای امنیت ارائه کرد. بیشتر اعضای مطرح سازمان ملل در بر این باورند که اعلان از طرف ایالات متحده هیچگونه توجیه  قانونی ندارد و معتقدند که ایالات متحده روند بازگشت اقدامات محدود کننده را آغاز نخواهد کرد، زیرا دیگر طرف قرارداد نیست. رئیس شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچ محلی به درخواست واشنگتن در شورای امنیت نداد. در همین حال، ایالات متحده معتقد است که روند آغاز شده و تحریم ها شنبه گذشته برقرار شده است.

بحرین می‌گوید نقشه حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را خنثی کرده است

تلویزیون دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه ۳۰ شهریور گزارش داد که بحرین نقشه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران برای حمله به دیپلمات‌ها و خارجی‌ها در این کشور را خنثی کرده است.

این گزارش با تصاویری ویدیویی از حمله نیروهای پلیس به یک خانه همراه بود که از آن مقادیری اسلحه و مواد انفجاری کشف شده است.

به گفته تلویزیون دولتی عربستان سعودی، این حمله به دستگیری ۹ نفر از نیروهای شبه‌نظامی انجامیده در حالی که دیگر اعضای گروه به نظر می‌رسد در ایران باشند.

جزیره بحرین مرکز ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است، کشوری که تنها چند روز قبل روابط خود را با اسرائیل عادی کرد و این امر واکنش شدید ایران را به دنبال داشت. مقامات دولت بحرین بارها اعلام کرده‌اند که نیروهای امنیتی کشور توانسته‌اند نقشه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را خنثی بکنند.

روزنامه اخبار الخلیج نیز روز یکشنبه به نقل از وزیر کشور بحرین نوشت که نیروهای امنیتی با کشف مواد منفجره در خیابان، نقشه ترور «نمایندگان خارجی» را خنثی کردند.

ایران تا انتخابات آمریکا به تهدیدها یا تحریم‌ها واکنشی نشان نخواهد داد

نیویورک تایمز مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بر این تصورند که ایران تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده با خویشتنداری رفتار خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه در نسخه الکترونیکی خود در گزارشی به نقل از مقامات ایالات متحده نوشت که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که رهبران ایران تصمیم گرفته‌اند تا پیش از انتخابات آمریکا در سوم نوامبر از هرگونه گامی که باعث تحریک دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده برای اقدام قاطع و افزایش شانس وی برای انتخاب مجدد در دوره دوم می‌شود، خودداری کنند.به گفته این منابع، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که رهبران ایران تا اوایل ماه نوامبر در قبال تهدیدها یا تحریم‌های بعدی واشنگتن واکنشی نشان نخواهند داد و تنها یک استثنا برای فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

زهرا رهنورد اعدام نوید افکاری را «قتل بی‌رحمانه» نامید


وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی یادداشتی از زهرا رهنورد منتشر کرده که در آن اعدام نوید افکاری را «قتل بی‌رحمانه» نامیده است.

خانم رهنورد که از نزدیک به ۱۰ سال پیش به همراه همسرش آقای موسوی، از رهبران جنبش سبز، در حصر خانگی است، در یادداشت خود گفته است «ملت در این ایام سوگواری از غم، اعدام‌های ظالمانه، و زندان‌ها و احکام کینه‌جویانه ‌و بی‌دلیل و طویل‌المدت بی‌تابند».

وی عنوان کرد: «مردم دردمند گرفتار فقر، بیماری‌، تحریم‌های ظالمانه، و شکاف‌های طبقاتی و جنسیتی و محیط پلیسی و تورم لجام گسیخته و بی‌اعتنایی مسئولان به مسائل آنان و به‌ویژه بعد از قتل بی‌رحمانه نوید افکاری، جوان ورزشکار میدان‌های کشتی، دلشان داغدار و طاقتشان طاق است.»

خانم رهنورد در ادامه این یادداشت خواهان «آزادی زندانیان سیاسی و امنیتی، حذف فضای امنیتی، پرونده سازی و اعتراف‌گیری اجباری، قطع زندان‌های انفرادی و شکنجه زندانیان بی‌پناه و نیز سرو سامان بخشیدن به وضع زندان‌ها» شده است.