nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

پایان توافق 25 ساله با وابستگی ایران به چین از نظر سیاسی ، مالی و فناوری

در مورد موضوع توافق ایران و چین و جنجالهای پیرامون آن ، علی دینی پتروکانی ، کارشناس سیاسی ، در مقاله ای برای روزنامه "شرک" گفت: "توانایی طرفین توافق نامه برابر نیست ، اما یک حزب قوی و ضعیف وجود دارد و بیشتر به دلیل نتیجه چنین همکاری ها ، حزب ضعیف از بازی حذف شد. و همچنین منجر به توزیع ناعادلانه منافع و دستاوردها خواهد شد. "وی افزود:" وقتی قدرت مذاکره بین دو طرف برابر نباشد ، نمی توان توزیع عادلانه ای از مزایا را انتظار داشت. "


لمواجهة العقوبات.. إیران تعفی سیاح الصین من التأشیرة


وی افزود: در چنین شماره ای ، حزب ضعیف موظف است امتیازات طرف مقابل را صادر کند و این یک قاعده کلی است. دین ترکمنستان می گوید: "ادامه سیاست خارجی ترکمنستان اجازه چنین توافقی را برای بهبود اوضاع و جلوگیری از تشدید آن نمی دهد."

کارشناس روابط بین الملل ، علی دینی ترکمانی ، با استناد به تئوری های سیاسی به وابستگی کشورهای حاشیه ای کشورهای محوری در معاملات دو جانبه ، خاطرنشان کرد: چنین توافق نامه ای باعث می شود ایران به لحاظ سیاسی ، مالی و فناوری وابسته به چین باشد.

حملات اسرائیلی ها به جنوب دمشق

روز دوشنبه ، هواپیماهای نیروی هوایی دشمن اسرائیل اهداف جنوب پایتخت دمشق را هدف قرار دادند.

آژانس صنعا رژیم اسد ، به نقل از یک منبع نظامی ، گفت: "بر اثر جولان اشغالی سوریه ، هواپیماهای دشمن اسرائیلی چندین انفجار موشک را به سمت جنوب دمشق هدایت کردند."


d - حریة برس Horrya press



این آژانس ادعا کرد که این موشکها مورد خطاب قرار گرفته اند و تعدادی از آنها پرتاب شده است ، و خاطرنشان کرد: این خسارت ها به مواد محدود شده است.


و هواپیماهای دشمن اسرائیل در ژوئن گذشته حملات خود را آغاز کردند و سایتهای نیروهای اسد و شبه نظامیان ایرانی را در چهار استان سوریه هدف قرار داده و نیروهای اسد را در یکی از این مناطق در حومه غربی حما هدف قرار دادند.

بحران قیمت های بالا ، قیمت های بالا و قطع برق در ایران ، و دلار به 26 هزار تومان میرسد

بحران قیمت ها و گرانی ها در روزنامه های ایران به ویژه در روزهای اخیر داغ است و با توجه به موضوع ناعادلانه افزایش قیمت ها. قیمت دلار 26 هزار تومان. "ستاره صبح" درباره "دلایل ظهور ارزهای سخت" نوشت و روزنامه "سکوت" خود نوشت: بازارها در حالت کما هستند "، در حالی که" ایران "نوشت:" جوشاندن در بازارها "، و از" اکونومیست مایلی "پرسید:" آیا بانک مرکزی بازار را رها کرده است؟ " ؟ "

حصیلة انقطاع الکهرباء فی إسطنبول خلال یومین تصل إلى 60 ملیون دولار ...



در یک زمینه جداگانه ، روزنامه "صبح امروز" احتمال قطع برق در تابستان را عنوان کرد و با عنوان "پتانسیل قطع برق" عنوان کرد ، به گفته سخنگوی برق ، 14 استان در ایران از نظر مصرف برق در وضعیت قرمز قرار دارند و این بدان معنی است که استفاده از این استان ها بیشتر است. این روزنامه از درصد مشخص شده با حداقل 10 درصد در حداقل استفاده می کند و نرخ مصرف برق را کاهش می دهد در غیر این صورت قطع این کار در آینده است.

انفجار نیروگاه ها بجز واقعه نطنز حمله سایبری نیست

رئیس سازمان دفاع مدنی ایران ، غلامرضا جلالی گفت: انفجارهایی که وی از آن با عنوان "اسرارآمیز" که در دوره اخیر در کشورش روی داد ، عنوان کرد و گفت که آنها ناشی از حملات سایبری نیستند مگر به علت حادثه در سایت هسته ای نطنز.

رئیس سازمان دفاع مدنی ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مسئولیت سفارش حملات سایبری به ایران دانست و تأکید کرد که این دستورات "برابر اعلام جنگ" است.

در آخرین قسمت از سری آتش سوزی و انفجارهایی که هفته ها در کشور رخ می دهد ، یک انفجار در نیروگاه در استان مرکزی اصفهان روی داد.

رسانه های رسمی اعلام کردند که این انفجار هیچ زخمی نداشته است.شرکت مدیریت سایت توضیح داد که این انفجار به دلیل وجود ترانسفورماتور آسیب دیده ایجاد شده است و منجر به قطع منبع تغذیه نمی شود.


شاهد احتراق سفن إیرانیة فی حریق ضخم فی حوض لبناء السفن - أریبیان بزنس

سعید محسنی ، مدیر کل شرکت برق اصفهان ، به خبرگزاری رسمی ایران ایرنا گفت: "یک ترانسفورمر خورنده در کارخانه حرارتی اسلام آباد اصفهان حدود ساعت 5 صبح منفجر شد."

محسنی افزود: "تسهیلات پس از حدود دو ساعت به کار عادی بازگشت و تأمین برق اصفهان مختل نشد."هفته های گذشته شاهد انفجارها و آتش سوزی های مرموز در تاسیسات نظامی و غیرنظامیان در ایران بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا» ، امروز ، یکشنبه ، در یک کارخانه در استان شرقی آذربایجان ، در شمال شرقی کشور ، آتش سوزی رخ داد.دو آتش نشان هنگام تلاش برای خاموش کردن آتش زخمی شدند و آتش نشانی در فرمانداری نیز نقل شد.دو انفجار در اواخر ماه ژوئن ، پایتخت ، تهران ، یکی در نزدیکی یک محل نظامی و دیگری در یک مرکز بهداشتی را لرزاند و 19 نفر را کشته است.

هفته گذشته آتش سوزی در یک کشتی سازی در جنوب ایران رخ داد که منجر به آتش زدن حداقل هفت کشتی در بندر بوشهر شد.در اوایل ماه جاری ، آتش سوزی در نیروگاه هسته ای نطنز در مرکز ایران رخ داد.

مقامات ایران آتش سوزی در نطنز را بدون هیچ گونه توضیحی در مورد حادثه توصیف کرده اند و بعداً گفته اند که علت آتش سوزی را به "دلایل امنیتی" فاش نمی کنند.

سلسله آتش سوزی و انفجار گمانه زنی هایی را در ایران برانگیخته است که ممکن است نتیجه خرابکاری توسط اسرائیل باشد ، باستان بودن آن.

اسرائیل ایران را به دنبال دستیابی به بمب هسته ای متهم می کند ، در حالی که ایران اصرار دارد که برنامه هسته ای این کشور فقط برای اهداف صلح آمیز است.

مرگ نزدیک به 14000 نفر با کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ، سیمات سادات لری ، از 188 مورد مرگ و میر ناشی از کرونا و 2 هزار و 166 مورد جدید از ویروس ، در 24 ساعت گذشته خبر داد.
 با این کار تعداد کشته شدگان به 13 هزار و 979 نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان به 271.606 نفر رسیده است که از این تعداد 3529 مورد بحرانی است.
این آمار رسمی پس از آن صورت می گیرد که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران صحت آماری که وزارت بهداشت در ایران ارائه داده است را زیر سؤال بردند.
در گزارشی که توسط مرکز مطالعات پارلمان ایران منتشر شده ، تعداد قربانیان کرونا در ایران آمار رسمی دو برابر شده است.
نکته قابل توجه این است که در رابطه با تعداد زیاد افراد آلوده و افزایش مرگ و میرها در ایران به دلیل ویروس کرونا ، محدودیت هایی در برخی از استان های ایران از جمله تهران دوباره اعمال شده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از معاون استاندار فارس ، عبدالرضا قاسم پور اظهار داشت: ایجاد هرگونه "اجتماع انسانی" در این استان تا 24 ژوئیه ممنوع است.

لماذا یتسبب فیروس کورونا فی موت الرجال أکثر من النساء؟ | البوابة ...


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، حمیدرضا رشیدی نژاد نیز از عدم کفایت اتاق های مراقبت های ویژه در بیمارستان های استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: این استان از شرایط مطلوبی عبور نمی کند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران خاطرنشان کرد: استان های آذربایجان شرقی ، ایلام ، بوشهر ، خراسان رضوی ، خوزستان ، زنجان ، کلستان ، مازندران ، کرمان و پارس از وضعیت قرمز بیماری کرونا برخوردار هستند.