nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی شد


هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم آکادمی اسکار، از انتخاب فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی خبر داد.


به گفته رائد فریدزاده، دبیر و سخنگوی هیئت معرفی نماینده سینمای ایران، از بین ۴۴ فیلم، سه فیلم ایرانی، «دشت خاموش»، «بندربند» و «قهرمان»، انتخاب شدند که پس از رأی‌گیری نهایی قرار شد فیلم قهرمان اصغر فرهادی به مراسم اسکار ۲۰۲۲ معرفی شود.


تیرماه امسال،‌ فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی توانست در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ جایزه بزرگ این جشنواره را به‌طور مشترک با یوهو کوآسمانن، کارگردان فنلاندی فیلم «کوپه شماره ۶»، از آن خود کند.


اولین حضور سینمای ایران در جوایز اسکار به ۴۴ سال قبل بازمی‌گردد و تا به امروز فیلم‌های ایرانی چهار بار به جمع نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی راه یافته‌اند.

حادثه رانندگی در نوشهر چند نفر را به کام مرگ کشاند


 سخنگوی مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی علوم پزشکی مازندران با اشاره به تصادف مرگبار شب گذشته در نوشهر اظهار کرد: در ساعت ۲۰ و ۳۹ دقیقه چهارشنبه ۲۸ مهرماه با اعلام خبر تصادف چند دستگاه خودرو در منطقه مزگاه نوشهر به مرکز پیام اورژانس غرب استان بلافاصله تیم های پایگاه های اورژانس نوشهر و صلاح الدین کلا به محل حادثه در منطقه مزگاه بعد از رستوران تمشک در شهرستان نوشهر اعزام شدند.


وی افزود: در این حادثه در اثر برخورد خودروهای دنا، نیسان وانت و کامیونت اتفاق افتاد، متاسفانه دو آقای ۴۰ و ۵۰ ساله و یک خانم حدود ۵۰ ساله در دم جان باختند و یک آقای ۴۳ساله و یک خانم ۴۰ساله مصدوم ‌شدند.

سخنگوی مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: این مصدومین توسط تیمهای اورژانس اعزامی پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شدند.

اشکپور گفت: لغزنده بودن جاده بر اثر بارندگی و عدم احتیاط توسط رانندگان علت اصلی این تصادف بود.

تولید فخرا، واکسن ایرانی کرونا، «متوقف می‌شود»

مدیر پروژه واکسن فخرا از برنامه‌ریزی برای «توقف» تولید این واکسن در ایران خبر داد و علت آن را نیز نبود متقاضی داخلی و بی‌اعتنایی وزارت بهداشت عنوان کرد.


به گفته احمد کریمی، با حجم واکسیناسیونی که در کشور انجام شده که «البته خوب است و ما از آن ناراضی نیستیم، تعداد داوطلبان کم شده است.»


وی در عین حال افزوده که واکسن‌سازهای داخلی که الان در مرحله «کارآزمایی بالینی هستند دچار چالش شده‌اند و روند مطالعه کارآزمایی بالینی کند شده است.»


مدیر پروژه واکسن فخرا در عین حال این پرسش را مطرح کرده است: «تولید کنیم به چه کسی بدهیم؟ حتی قول‌هایی داده شده که پیش‌‌خرید انجام شود، اما تا به الان از سمت وزارت بهداشت برای پیش‌‌خرید واکسن‌های تولیدی نیز اقدامی صورت نگرفته است.»


این اظهارات پس از آن منتشر می‌شود که یکی از مسئولان پروژه تولید واکسن «کووپارس» نیز با انتقاد از «سیل» واردات واکسن کرونا «که موجب بی‌توجهی سیاستگذاران به واکسن داخلی» شده بود، از دولت خواسته بود که از تولیدکنندگان داخلی واکسن حمایت کند.

متهم به جاسوسی برای اسرائیل به عنوان عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات تهران انتخاب شد


ناصر سراج ، نماینده رئیس قوه قضائیه در تعیین اعضای هیئت منصفه مطبوعات در سراسر کشور ، اعلام کرد که از بین ۱۴ صنف، ۲۱ عضو جدید به عنوان هیئت منصفه دادگاههای مطبوعات و سیاسی در تهران منصوب شدند، لازم به ذکر است که از جمله اسامی اعلام شده ، نام حسن خجسته باقرزاده، برادر شوهر علی خامنه ای است


متهم به جاسوسی برای اسرائیل به عنوان عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات تهران انتخاب شد!

متهم به جاسوسی برای اسرائیل؛ ناصر سراج ، نماینده رئیس قوه قضائیه در تعیین اعضای هیئت منصفه مطبوعات در سراسر کشور ، اعلام کرد که از بین ۱۴ صنف، ۲۱ عضو جدید به عنوان هیئت منصفه دادگاههای مطبوعات و سیاسی در تهران منصوب شدند وو از این پس دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیأت منصفه جدید برگزار می شود.


لازم به ذکر است که از جمله اسامی اعلام شده ، نام حسن خجسته باقرزاده، برادر شوهر علی خامنه ای است که سال ها به عنوان معاون صدا و سیما (مدیر رادیو) فعالیت می کرد.

پس از چین؛ ایران با ونزوئلا سند همکاری ۲۰ ساله امضا می‌کند!


وزیر امور خارجه ایران از امضای سند همکاری ۲۰ ساله با ونزوئلا در ماه های آینده خبر داد اما به جزئیات این سند اشاره ای نکرد.


پس از چین؛ ایران با ونزوئلا سند همکاری ۲۰ ساله امضا می‌کند

 ایران با ونزوئلا سند همکاری ۲۰ ساله امضا می‌کند؛ حسین امیرعبداللهیان از امضای سند همکاری ۲۰ ساله با ونزوئلا در ماه های آینده خبر داد اما به جزئیات این سند اشاره ای نکرد.


حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه ۲۶ مهر در نشست خبری مشترک با فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر امور خارجه ونزوئلا ، که اخیراً به تهران سفر کرده بود ، بدون مشخص کردن زمان و جزئیات دقیق امضای سند گفت که امضای این سند در جریان سفر رئیس جمهور ونزوئلا به تهران در ماه‌های آینده صورت خواهد گرفت.