nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

حسن روحانی: اجازه نمی‌دهم برخی پایان تحریم‌ها را به تاخیر بیندازند


رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز مخالفت مجدد با طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، گفت اجازه نمی‌دهد که برخی «پایان تحریم‌ را به تاخیر بیندازند».

حسن روحانی که روز دوشنبه ۲۴ آذر در یک نشست خبری سخن می‌گفت، تاکید کرد که دونالد ترامپ و برخی در داخل ایران خواهان نابودی برجام بودند ولی موفق نشدند.

او همچنین در واکنش به سوالی درباره تعیین پیش‌ شرط برای بازگشت آمریکا به برجام گفت چنین اقداماتی «پایان تحریم‌ را به تاخیر می‌اندازد» و اگر آمریکا به اجرای تعهدات قبلی خود برگردد، دولت ایران هم به طور کامل تعهدات خود را طبق برجام اجرا می‌کند.

رئیس‌جمهوری ایران همچنین پذیرش پیش شرط از سوی آمریکا درباره برجام را رد کرد و گفت مسائل موشکی و منطقه‌ای ارتباطی با برجام ندارند و «قابل مذاکره» نیستند.

طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» روز ۱۲ آذرماه در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است.

بر اساس این طرح، دولت ایران موظف شده است که در صورت «عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران» دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

حسن روحانی گفته است دولت در حال تهیه آیین‌نامه اجرایی این طرح است ولی نوشتن این آیین‌نامه به‌گونه‌ای خواهد بود که به لغو تحریم‌ها کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد