nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

دست‌های پشت‌پرده درهدایت معاملات بورسی/بازیگردانان چه کسانی هستند

سوداگری‌های تصادفی کوتاه‌مدت که مظاهر آن به وفور در معاملات هر روزه به چشم می‌خورند، این روزها بیشتر شبیه یک بازی با تعدادی کارگردان در قواره‌های گوناگون است تا یک مکانیزم جدی اقتصادی.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها نه تحلیلگران تکنیکال قادر به تحلیل وضعیت بورس هستند و نه فاندامنتالیست‌ها می‌توانند پاسخ مناسبی به نوساناتی بدهند که یک روز شاخص را فراتر از اعداد قابل تحلیل به اوج می‌برد و روز دیگر به مرزهایی نگران کننده برای سهامداران خرد سوق می‌دهد. همان روزهایی که شاخص تا ۷۰۰ هزار واحد پیش رفته بود، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال و فاندامنتال در بازار سرمایه بر این باور بودند که از اینجا به بعد، شاخص جای تحلیل ندارد و به صورت هیجانی بالا می‌رود.

دقیقاً هم همین اتفاق افتاد. شاخص بورس با سرعت فزاینده، بدون دلیل و صرفاً به دلیل هیجان سهامداران تازه‌وارد و البته صحنه‌گردانی بی‌نظیر عده‌ای در بورس، به شدت بالا می‌رفت و برخی اظهارنظرهای مسئولان نیز آتش آن را تندتر می‌کرد؛ تا جایی که شاخص به مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی هم رسید و پس از گذشت مدتی، شروع به افت کرد و متأسفانه حمایت همان افرادی که مردم را تشویق به خرید می‌کردند، از روی بورس برداشته شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد