nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

کاهش سطح خرید مردم در رمضان ۱۴۰۱؛ شکایت فروشندگان از بی‌رونقی بازار


ماه رمضان درحالی از نیمه‌ گذشته که بر خلاف سنت دیرینه، رونق مورد انتظار بازار در این ماه تحقق نیافته است و فروشندگان از نبود مشتری شکایت می‌کنند.


اگرچه مقامات دولت ابراهیم رئیسی بارها وعده «کنترل قیمت‌ها» را داده‌اند، اما بازار ایران مسیری دیگر را می‌رود و روند افزایش شتابان قیمت‌ها موجب شده است که میزان خرید شهروندان در ماه رمضان ۱۴۰۱ نیز نسبت به سال‌های گذشته، کاهشی چشمگیر نشان دهد.


خریدهای نیم‌کیلویی

از جمله خریدهای متداول در این ماه قمری، تهیه شیرینی «زولبیا و بامیه» است که به گفته رئیس اتحادیه قنادان، میزان فروش امسال آن نسبت به سال‌های گذشته، قابل توجه نیست.


علی بهره‌مند به خبرگزاری ایلنا می‌گوید که «حجم خرید مردم کاهش پیدا کرده» و توضیح می‌دهد که «مردم به‌جای خرید یک کیلو زولبیا و بامیه، به خرید نیم کیلو رضایت می‌دهند.»


غلامرضا نوری قزلجه، نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با ضعیف ارزیابی کردن «نظارت‌های میدانی» در «دستگاه‌های ذی‌ربط» و اشاره به اینکه «نتوانستیم روند افزایشی قیمت کالاهای اساسی را کنترل کنیم و نرخ‌ها همچنان روزانه بالا می‌روند»، گفته بود: «نتوانستیم ترمز افزایش قیمت‌ها را بکشیم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد