nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

nazaninabo6

اقتصادی ، اجتماعی و تفریحی

اعتراف وزارت اطلاعات به گستردگی اعتصابات کارگران صنعت نفت‌وگاز ایران در یک نامه «خیلی محرمانه»


یک نامه «خیلی محرمانه» وزارت اطلاعات درباره اعتصاب‌های اخیر کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران فاش شده که در آن به گستردگی این اعتصابات و حضور هزاران کارگر معترض در مناطق مختلف ایران اعتراف شده است.


گروه هکری «قیام تا سرنگونی» این نامه را در جریان هک سامانه‌های اینترنتی نهاد ریاست‌جمهوری ایران به‌دست آورده است و روز یکشنبه ۲۸ خرداد آن را منتشر کرد.


در این نامه که از سوی قائم مقام وزیر اطلاعات در تاریخ ۱۴ اردیبهشت خطاب به محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، نوشته شده است، تایید شده که اعتراضات کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از روز دوم اردیبهشت امسال تا روز هفتم اردیبهشت «روند صعودی» داشته و پس از آن نیز تداوم داشته است.


به نوشته قائم مقام وزارت اطلاعات، گسترده‌ترین اعتصاب‌ها مربوط به استان بوشهر بوده؛ به‌طوری که تا روز ۱۲ اردیبهشت، بیش از ۱۲ هزار کارگر «اقدام به ترک محل کار و مشارکت در اعتراضات کارگری صنعت نفت‌وگاز» کردند.


بر اساس این نامه، با وجود ضرب‌الاجل پنج روزه شورای تامین استان بوشهر برای بازگشت کارگران اعتصاب‌کننده به سر کارشان، تا روز هشتم اردیبهشت فقط «حدود ۳۰۰ نفر به محل کار بازگشتند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد